Újabban a BMW számára kényelmetlen pletykák kezdtek terjedni az 5-ös sorozat EuroNCAP törésteszt-eredményeivel kapcsolatban. Ezek szerint a független szervezet vizsgálatai alapján a típuscsalád legfeljebb három csillagot kaphatott volna, méghozzá nem egy csomó apró hiba, hanem szerkezeti problémák miatt. Állítólag az eredmények hallatán a BMW megegyezett az EuroNCAP vezetésével, hogy az eredményeket mérési hibákra hivatkozva egyelőre nem hozzák nyilvánosságra, és egy kicsit később - vélhetően a probléma megoldása után - újabb teszteket végeznek. A BMW persze cáfolta mindezt, sőt, a gyártó szóvivője elmondta, ők meg vannak győződve róla hogy az 5-ös öt csillagot érdemel. Az utóbbi évek során az EuroNCAP törésteszten a legtöbb új típus legalább négy, sőt igen gyakran öt csillagot ért el, és a vásárlók láthatóan értékelik is a biztonságot, tehát egy gyenge törésteszt alaposan le is ronthatja egy típus eladásait. Az előző 5-ös sorozat négy csillagot kapott a független szervezetnél, bár az is igaz, hogy a legutóbbi teszt még 1998-ban volt, amikor ez az eredmény még kiemelkedően jónak számított.