Álmatlanságot okoz tervezőinek a hetes Golf
A következő Golf generáció formatervének nagyot kell ütnie, de nem szakíthat a hagyományokkal sem. Pillanatnyilag ez okoz gondot a Volkswagen formatervezőinek, akik már több mint két éve dolgoznak az új típuson.
A háttérben folyó munkáról Walter de Silva, a Volkswagen főtervezője beszélt, aki – bár a Volkswagennél már jó ideje inkább a munka összehangolásával, mint konkrét tervezéssel foglalkozik – ezúttal maga is aktív szerepet vállalt a hetes Golf formájának kialakításában. „Ha a hetes Golfra gondolok, nem jön álom a szememre” – mondta a da Silva, majd arról is beszélt, hogy milyen célokat tűzött maga elé a tervezőcsapat. „Az új Polo egyszerű és őszinte forma. Ilyet tervezni sokkal nehezebb, mint túltervezett, agyondíszített autót készíteni” – vázolta a probléma lényegét a szakember.
A Volkswagen számára kulcsfontosságú, hogy a következő Golf formai szempontból is állja a versenyt a konkurenciával, hiszen egész Európa legnépszerűbb típusáról van szó. Ugyanakkor majdnem két évtizede van piacon jelentős formai megújulás nélkül: utoljára az 1990-es évek legelején, a harmadik generációval változott meg radikálisan a Golf, azóta a modellváltások csupán apró fazonigazításoknak látszanak. Pedig műszaki szempontból hatalmasat lépett előre a Golf, ideje volna a körvonalakon is reformálni egy keveset. A feladat nagyságát jelzi, hogy már 2007 februárja óta dolgoznak a terveken, és még mindig nincsenek teljesen készen.
Véletlenül, vagy szándékosan, de nemrég egy, az L1 tanulmánnyal foglalkozó sajtófotó hátterében feltűnt egy agyagmodell, amelyen mérete és formája alapján alighanem a következő Golf egyik lehetséges formatervét próbálják ki. Ezen meghagyták a vaskos C oszlopot, amely a kezdetektől a Golf egyik ismertetőjegye, viszont hegyes sarkú, széles és alacsony fényszóróforma jellemzi. Ez persze nem feltétlenül a végleges változat – általában többféle formát is gyurmába mintáznak, mielőtt eldöntik, melyik kerül gyártásba, de legalább azt sejthetjük, hogy a VW szakemberei merre indultak el a Golf átalakításával.
A VW a korábbi hírek szerint csak afféle átmeneti típusnak szánta a hatos Golfot: a gyártásával 2011 decemberében le is állnak, így valószínűleg két éven belül elkészül az utódmodell, új formákkal, de a jelenlegihez hasonló műszaki tartalommal.