Álmatlanságot okoz tervezőinek a hetes Golf
A következő Golf generáció formatervének nagyot kell ütnie, de nem szakíthat a hagyományokkal sem. Pillanatnyilag ez okoz gondot a Volkswagen formatervezőinek, akik már több mint két éve dolgoznak az új típuson.

A háttérben folyó munkáról Walter de Silva, a Volkswagen főtervezője beszélt, aki – bár a Volkswagennél már jó ideje inkább a munka összehangolásával, mint konkrét tervezéssel foglalkozik – ezúttal maga is aktív szerepet vállalt a hetes Golf formájának kialakításában. „Ha a hetes Golfra gondolok, nem jön álom a szememre” – mondta a da Silva, majd arról is beszélt, hogy milyen célokat tűzött maga elé a tervezőcsapat. „Az új Polo egyszerű és őszinte forma. Ilyet tervezni sokkal nehezebb, mint túltervezett, agyondíszített autót készíteni” – vázolta a probléma lényegét a szakember.
A Volkswagen számára kulcsfontosságú, hogy a következő Golf formai szempontból is állja a versenyt a konkurenciával, hiszen egész Európa legnépszerűbb típusáról van szó. Ugyanakkor majdnem két évtizede van piacon jelentős formai megújulás nélkül: utoljára az 1990-es évek legelején, a harmadik generációval változott meg radikálisan a Golf, azóta a modellváltások csupán apró fazonigazításoknak látszanak. Pedig műszaki szempontból hatalmasat lépett előre a Golf, ideje volna a körvonalakon is reformálni egy keveset. A feladat nagyságát jelzi, hogy már 2007 februárja óta dolgoznak a terveken, és még mindig nincsenek teljesen készen.
Véletlenül, vagy szándékosan, de nemrég egy, az L1 tanulmánnyal foglalkozó sajtófotó hátterében feltűnt egy agyagmodell, amelyen mérete és formája alapján alighanem a következő Golf egyik lehetséges formatervét próbálják ki. Ezen meghagyták a vaskos C oszlopot, amely a kezdetektől a Golf egyik ismertetőjegye, viszont hegyes sarkú, széles és alacsony fényszóróforma jellemzi. Ez persze nem feltétlenül a végleges változat – általában többféle formát is gyurmába mintáznak, mielőtt eldöntik, melyik kerül gyártásba, de legalább azt sejthetjük, hogy a VW szakemberei merre indultak el a Golf átalakításával.
A VW a korábbi hírek szerint csak afféle átmeneti típusnak szánta a hatos Golfot: a gyártásával 2011 decemberében le is állnak, így valószínűleg két éven belül elkészül az utódmodell, új formákkal, de a jelenlegihez hasonló műszaki tartalommal.

Az oldalról ajánljuk
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
