Alumíniumból is megépítették az Audi A5-öst

2009.10.01. 10:44

Gyártani ugyan túl drága volna, de bő egy mázsát lehetne megspórolni az Audi kupéjának súlyából, ha a vázszerkezet a könnyűfémből készülne.

a5alu

Az alumínium prototípus látszólag egyáltalán nem különbözik a sorozatgyártású A5-östől, pedig a vázszerkezetük nem is hasonlít: a kísérleti járművet ugyanolyan térhálós alumínium struktúra tartja egyben, mint az A8-ast vagy az R8-ast. Ráadásul a karosszériaelemek is alumíniumból, vagy karbonszálas műanyagból készültek. Az eredmény 110 kilogrammnyi súlymegtakarítás. Míg a jelenleg kapható A5-ös kétliteres, 211 lóerős turbómotorral 1420 kilogarmmot nyom, az alumínium prototípus csupán 1310 kilós. A különbség nem tűnik túl jelentősnek, de az Audi szerint száz kiló tömegcsökkenés 0,3-0,5 literrel kisebb fogyasztást eredményez, és persze kanyarban és egyenesben egyaránt érezhető a könnyebb karosszéria jótékony hatása: az autó stabilabb és jobban is gyorsul. A prototípus egy tonnájára 161 lóerő jut, amit a gyáriak a 3,2 literes V6-os motorral hajtott szériaváltozat fajlagos teljesítményéhez hasonlítottak: ez utóbbi 1540 kilós és 265 lóerős, azaz 172 lóerő esik ezer kilogrammra.

Az A5 persze továbbra is acélból készül, de az Audi szóvivője szerint az alumínium prototípus a fejlesztés irányát mutatja. „Ez az autó ebben a formájában ugyan nem kerül gyártásba, de lesznek olyan autóink, amelyek ugyanilyen alapelvek mentén készülnek majd.”