GT3 R: éles versenygép a Porschétól
Ez már nem kupás autó elkényeztetett újgazdagoknak, hanem kőkemény verseny-Porsche privát versenyistállóknak, Ferrarikat és Aston Martinokat verni.
A kiindulási alap a tavalyi 911 GT3 Cup S volt, de nem véletlen, hogy megváltoztatták a típusjelzést: számtalan kisebb-nagyobb változtatással igyekeztek növelni az autó versenyképességét. A hathengeres boxer hengerűrtartalmát például 4 literre növelték, ami a többi apró változtatással együtt 30 lóerőt hozott, így a GT3 R sofőrje már 480 lóerővel gazdálkodhat, amit hatsebességes szekvenciális váltó juttat tovább a hátsó kerekek felé. A többi fejlesztés inkább az autó vezethetőségének javítását célozza: tovább farigcsáltak az az autó tömegéből, így most egész pontosan 1200 kilogrammot nyom, készítettek új programot az ABS vezérléséhez, a kipörgésgátlóhoz és az elektronikus gázpedálhoz. Az autó aerodinamikáját is tovább csiszolták: új az első lökhárító és a hátsó légterelő, ami nagyobb leszorítóerőt, jobb hűtést és kisebb légellenállást jelent.
Az R egy-egy példánya persze nem olcsó: nettó 279 ezer eurót kérnek értük. Az első példányokat jövő tavasszal szállítják le a megrendelőknek, így a 2010-es szezonban már ezekkel az autókkal indulhatnak a nemzeti és nemzetközi bajnokságokban.