A Nano Európában nem is lesz olyan olcsó, de legalább autónak tűnik majd.
Bár a Tata szuperminijének exportváltozata csak 2011-re érkezik meg hozzánk, már most kiderült, hogy ez a Nano nem az a Nano lesz. Az indiai kivitel ára átszámítva ugyan bőven félmillió forint alatt marad, viszont ezért jóformán csak a tekerhető kormány és a forgásra képes kerekek járnak. A hátfal például fix – egyáltalán nincs csomagtérajtó –, a váltó négyfokozatú, ami manapság Európában már csak veterán korú autókra jellemző, a motor pedig egy 33 lóerős kéthengeres. Egy ilyen jármű Indiába, robogó vagy bicikli helyett tökéletes, de az elkényeztetett Európában eladhatatlan lenne. Ezért a Tatánál egy másik autón dolgoznak, amely sokkal igényesebbnek ígérkezik.
A motort például egy jóval tisztább üzemű, 1 literes, 60 lóerős háromhengeresre cserélik, a váltó kap egy ötödik fokozatot, vágnak egy ötödik ajtót a karosszéria hátulján, a karosszériát megerősítik, hogy ne vérezzen el az EuroNCAP töréstesznen, és valamivel nagyobb kerekeket szerelnek az autóra, 14 hüvelykes alufelnikkel. Az igényesebb belső tér, az ABS, az elektromos kormányszervó és a kipörgésgátló is az alapfelszerelés része lesz. A kisautó ára azonban így is jóval alacsonyabb lehet, mint a konkurenseké: a hírek szerint 5500 eurónál nem lesz drágább a gép, ami átszámítva alig több, mint 1,5 millió forint.
Így akár népszerűvé is válhat a típus Európában – és alaposan megkeserítheti az olyan típusok életét, mint a Chevrolet Spark, vagy éppen a Fiat Panda.