Kedves törpebusz a Tatától
A Magic Iris a Nano bumfordi kisbusz-változatának látszik, pedig nem az. Sokkal inkább a motoros riksák és egyéb, robogó-alapú szállítójárművek korszerű alternatívája – persze fillérekért.
A Delhiben bemutatott típus elkészítésénél nyilván felhasználták a Nanóban kipróbált módszereket, hogy az árat alacsonyan tartsák, de a cél ezúttal nem egy, a szó hagyományos értelmében vett autó elkészítése volt. Inkább egy olyan kisegítő járműé, amely lassan, de takarékosan halad, és több védelmet nyújt a külvilág kellemetlen hatásai ellen, mint egy motorkerékpár.
A végeredmény fazonra a húsz évvel ezelőtti japán minibuszokra emlékeztet, bár azoknál még kisebb: 10 hüvelykes diagonál abroncsokkal jön az alapváltozat, a 12 hüvelykes radiálokat már felárért kínálják. A hajtást egy 611 köbcentis, vízhűtéses dízelmotorra bízták, ami csupán 11 lóerős, és így a Magic Iris legfeljebb 55 km/h-val haladhat, de a célközönség ezt aligha bánja. A törpebusz ugyanis azoknak készült, akiknek még egy Nano is túl nagy fényűzés lenne, viszont a motorkerékpárok védtelenségét szeretnék maguk mögött hagyni, vagy olyan árut szállítanának viszonylag kis távolságra, ami egy kerékpáron vagy motoron már nem férne el.
Árakat egyelőre nem mondott a Tata, de nyilvánvaló, hogy a Magic Iris csak olcsóbb lehet a Nanónál, azaz átszámítva 3-400 ezer forintnál biztosan nem kerül majd többe. A gyártó ígérete szerint a csöppnyi kisbuszt még az idén gyártani kezdik.