Új négyhengeres dCi motort fejlesztett ki a Renault a jól ismert kétliteres M9R kódra hallgató blokk alapján, amellyel a 2,5-ös és 3 literes négyhengereseket váltják ki. 1 és 2,7 liter közötti fogyasztás-csökkentést várnak az új motortól.
Természetesen a jobb hatékonyság és az alacsonyabb széndioxid-kibocsátás érdekében folytatják következetesen a lökettérfogat-csökkentést, hasonlóan a többi európai gyártóhoz. A kétliteres dízel blokkját nem csak felfúrták, hanem a löketét is megnövelték, így érték el a 2,3 literes hengerűrtartalmat az új motornál.
A feltöltéses dízelmotoroknál már megszokhattuk, hogy a turbónyomás variálásával több teljesítménykategóriát is ki lehet szolgálni ugyanazzal a konstrukcióval. Ennél a motornál sincs ez másképp, három különböző csúcsteljesítményű verzió lesz elérhető, 102, 125 és 150 lóerővel. A legerősebb változathoz változó geometriájú turbót párosítanak, a gyengébbik kettőre fix geometriájú feltöltőt szerelnek.
Az új motorok a legújabb kipufogógáz-szabványokat teljesítik, részecskeszűrő nélkül az Euro4 szabványt, részecskeszűrővel az Euro5-öt. Az új Master haszongépjárművekben fogunk találkozni velük, ahol vélhetően jól fog jönni a 290, 310, illetve 350 Nm nyomaték.