Csuklanak a Mercedes vezérek, jön a BMW négyajtós kupéja
Már egyáltalán nem kapjuk fel a fejünk, ha kupé formájú négyajtóst látunk. Beleették magukat ezek az utcaképbe, nézzenek csak körül: hány Mercedes CLS-t, Volkswagen Passat Cc-t látnak, akár itthon? Sokat. És persze, a Porsche Panamera, az Aston Martin Rapide kevésbé reprezentált Magyarországon, de CLS-ből és Cc-ből van egy rakat. A felmérések szerint egyetlen oka van, amiért az emberek az – amúgy számukra kevésbé praktikus – kupéra izgulnak a szedánnal szemben: a szebb vonalai miatt, amiben nyilván nincsen racionalitás, csak érzelem.
De ha a vásárlónak kell a kupé négy ajtóval, nincs mit tenni, ki kell szolgálni. A Mercedesnek nem volt sok gondja, amikor belépett a terepre: nem kellett harcolni, vért izzadni, nekimenni a konkurenciának. A CLS hajtotta a malmot derekasan, a maga tempójában. A Panamera és a Rapide, bár kategóriailag ugyanide esnek, mégsem a Mercedes vevőkörét csábították tévutakra, mint ahogy a Passat Cc vásárlók is jól definiálhatóan más mennyiségű pénzzel rendelkeztek. És ezek után nem volt elég, hogy jön az Audi A7, most, Beijingben a BMW is leleplezte a Gran Coupét. Lesz itt finom konkurencia harc, minden bizonnyal.
Az új négyajtós kupé alapvető stílusjegyei hasonlatosak a hatos sorozat következő generációjában látottakhoz. A Gran Coupé meglehetősen alacsony, mindössze 1,4 méter magas: ez nagyjából 10 centivel kevesebb, mint az ötösök és hetesek szedánjai. Ugyanakkor majd' öt méter hosszú, és a tető ívében sehol nincs egy sík felület.
Az autó orrát a hivatalos kommüniké szerint a veséknek kell uralniuk, ami nagyjából áll is – a beömlőket vehették volna kicsit szűkebbre, hogy a rács nagyobb hangsúlyt kapjon, bár amit ott elvettek, az máshol visszajön, mert ez az arc így sokkal sportosabb. Nem kertelnek, a sajtóanyagban simán lecápázzák az autó elejét; szerintük a kifelé dőlés előre mutatást szimbolizál, ami pedig már majdnem egyenlő a dinamizmussal – utóbbi lesz a Gran Coupé felépítésében az esszenciális aminosav, amit nem pótolhat más.
A sportos elegancia jegyében terveztek keret nélküli ajtókat. A fene nagy dinamizmust és agilitást egyedül az autó feneke töri meg kissé. A széles kerékjárati ívektől az egész hátulja meghízott: ekkora koffer az élsportot abbahagyott súlyemelőnőknek sem állt soha jól, ráadásul a Gran Coupé nyilván nem kivonulni, hanem éppen robbanni akar a szegmensben.
Pedig ha a részleteket nézzük, akkor nincs hiba: vannak trapéz alakú, a lökhárítóba integrált kipufogóvégek, szép ívű, keskeny, LED-es lámpatestek, és az egész szélvédőtetőn keresztülfekvő féklámpa csík. Úgy látszik, a BMW az X6 és az ötös GT után nem tud lekattanni a szépészetileg indokolatlanul nagy, gömbölyű fenékről.
Bár egyelőre szigorúan koncepció autóként emlegetik a Gran Coupét, a bennfentesek közelgő sorozatgyártásról beszélnek – bár lehet, ez csupán megtévesztő hadművelet. Az európai közönségnek az idén októberben tartandó Párizs Autószalonon mutatják be az új BMW-t.

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
