A franciák visszafogták magukat: elhagyták a szellemes, bár megbízhatatlan őrültségeket, inkább csináltak egy autót, ami akár germán nyelvterületről is származhatna. Az új C4 formás jószágnak tűnik, de jelvény nélkül simán Audinak vagy Volvónak néztük volna.
Az előző generációt persze nehéz lett volna furcsaságban felülmúlni: áttetsző műszereivel, fix közepű kormányával és szokatlanul gömbölyded formáival a legérdekesebb autó a kompakt kategóriában – a baj csak az, hogy híresen megbízhatatlannak ismeri a piac. Talán ettől a nem kívánt arculati elemtől próbál eltávolodni a Citroen az új modellel, amely műszaki szempontból ugyan keveset változott, viszont teljesen eltérő karakter, mint az elődje. A lecsapott hátfal és a tető íve afféle konfekciómegoldás a kompakt kategóriában, ahogy a morcos első lámpák is. Egyetlen részletre mernénk azt mondani, hogy szokatlan, a megtört övvonalra, de manapság, amikor már a dinamic line sem hat meg senkit, ennyi kevés a feltűnéshez. Az új C4 persze agresszív, jó kiállású autó – ebben a C5-öshöz hasonlít –, azaz ha valaki nem keresi benne a citroenes különcködést, aligha lesz elégedetlen a külsejével.
Műszaki szempontból keveset változtattak, hiszen a PSA csoport három szabványos padlólemeze közül a középsőt kellett használni. Így a legtöbb főegység ugyanaz maradt, mint volt, de a karosszériát bővítették valamelyest: 5 centivel hosszabb, 2 centivel szélesebb és 3-mal magasabb lett az új típus. Ennek az egyik pozitív mellékhatása, hogy a csomagtér mérete már 408 liter, jó 20–30 literrel az átlag feletti. Belül is érezni, hogy bár próbálták pótolni az előd érdekességét, a kreativitás elfogyott: csak olyan kínaipiacos trükkökre futotta, mint a műszerfal-világítás változtatható színe vagy a polifonikus, cserélhető figyelmeztető jelzések.
Az új C4-es kapcsán persze még sok az ismeretlen részlet, de ez nem is csoda: a hivatalos világpremiert csak a szeptemberi Párizsi Autószalonon tartják, így még bőven van idő az újabb adatok közzétételére.

Az oldalról ajánljuk
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Tesztek
Ezt a kompótot már érdemes eltenniHasználtteszt: BMW 323ti 1998
Emiatt már érdemes lesz kijönnöd a Parkoló Parádéra is, mert ritkább, mint egy M3.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
