Válint ismét második a Ferrari kupán
Ismét a valenciai Moto GP pálya adott otthont a Ferrari Challenge versenysorozat soron következő két futamának. Az eseményen a Warm Up Racing két versenyzővel: Válint Tiborral és az olasz Diego Rodával vett részt.
Pénteken, rendhagyó módon 3x2 órán keresztül edzhettek, barátkozhattak a pályával a pilóták. Válint tavaly már versenyzett itt több alkalommal, viszont a Rodának teljesen ismeretlen volt az aszfaltszőnyeg.
A csapat folyamatosan finomított az autók beállításain, megpróbáltak minél több időt a pályán tölteni. Diego Rodát Cedric Sbirrazzuoli próbálta felkészíteni a futamokra, aki Niki Cadei Ferrari F430 GT pilótatársa. Roda időeredménye rohamosan javult, nap végére 1:51:9-es időt tudott produkálni. Válint Tibor 1:44:1-et futott, ami alapján az élmezőnyben foglalt helyet.
Szombaton reggel lehetőség volt még egy órát tesztelni, amit szintén mindenki alaposan kihasznált. Válint 19 kört töltött kint a pályán és az utolsó gyors körében 1:44:244-et autózott, ami a második leggyorsabb volt a kategóriájában. Csupán a német Roessler előzte meg, mögötte majd háromtized másodperccel a nagy vetélytárs, Marco Galassi tanyázott. Diego Roda 1:49:547-re javította legjobb idejét és megelőzve a helybéli Ariast a 14. helyen zárta a bemelegítő edzést.
Az első időmérő edzésen műszaki problémák hátráltatták a magyar pilóta minél jobb edzéseredményét. Az autó erőtlennek tűnt és két, erősebb jobbos kanyarban meg-megtorpant. Így csak két gyors kört tudott teljesíteni, ami 1:44:361-es időhöz volt elég. Válint a nyolcadik rajtkockát szerezte meg, míg csapattársa, Diego Roda 1:52:422-vel csupán 15. lett. Gyorskörein nagy volt a forgalom a pályán, ami a jobb időeredmény elérésében meglehetősen hátráltatta. Egyszer a sóderágyba is kilátogatott, ami következtében az autó hátsó lökhárítóját és diffuzorát ki kellett cserélni. Az első Clareton lett, aki Skryabint és Zonzinit utasította maga mögé.
A délutáni, második időmérőre sikerült megtalálni a Ferrari hibáját és a szerelőcsapat ki is javította. A körülmények romlottak, hőség kezdett eluralkodni az aszfalton, ami a gumik tapadását erősen lerontotta. Válint ennek ellenére javított időeredményén, 1:44:271-es idejével ötödik lett. Roda is kitett magáért és megfutotta az eddigi leggyorsabb körét 1:48:101 személyében, amivel a 14. rajthelyet birtokolta a vasárnapi, második versenyen.
Az pole pozícióból az orosz Skryabin indulhat, őt a német Adamski és a francia Clareton követi.
A vasárnapi első verseny rajtját remekül kapta el Válint Tibor. Az első kanyarban már a hatodik helyen fordult, megelőzve Adamskit és Scheltemát. Körről-körre zárkózott fel az előtte haladó Galassira, aki a pontversenyben épphogy megelőzi a magyar pilótát. A távolság folyamatosan csökkent, és amikor a 13. körben előzési ponthoz ért, sajnos megcsúszott a Ferrari és mire visszajött a versenyívre, Scheltema is visszaelőzte és így a hetedik helyen folytathatta a futamot.
Diego Roda a rajt után szép tempóban megkezdte a felzárkózást. a harmadik körben üldözőbe vette az előtte száguldó francia Graverauxot, akit meg is előzött a hatodik körben. Sajnos a pozíciócsere tiszavirág életű volt. Roda túl gyorsan próbálta bevenni az egyik visszafordítót és kipördült. A francia visszavette a körét. A továbbiakban már Roda nem tudott előrébb jönni és a 13. helyen zárta a versenyt. Válint megőrizte a hetedik pozíciót és 6 pontot szerzett a bajnokságban.
Fergeteges versenyt alakítottak a Ferrari Challenge Kupa szereplői, vasárnap délután. A 34 fokos hőségben az ember úgy érezte magát, mintha egy légkeveréses sütőben ücsörögne. A magas hőmérséklet szinte „jégpályává” varázsolta az aszfaltot. A folyamatosan kopó slick gumik pedig egyre jobban csúsztak.
Válint Tibor a rajtnál a belső ívre szorult, amiből nem a legjobban jött ki. Az ötödik helyről visszaesett a nyolcadik pozícióba. Eközben Diego Roda próbálta üldözőbe venni az előtte lévőket. Szép tempót autózott és fokozatosan csökkentette a távolságot.
A negyedik körben Válint feljebb jött egyel, megelőzte a svájci Daniel Waechtert. A nyolcadik kör végén Zonzini csúszott meg a célegyenes elején, akit szintén sikerült megelőznie a magyar versenyzőnknek és már a hatodik helyen száguldott. A tízedik körben a nagy rivális Galassit is sikerült faképnél hagynia, akinek alaposan elkoptak a gumijai. Előtte ekkor a tavalyi bajnok Mallegol haladt meglehetősen óvatosan, így feltartotta Válintot.
A 19. körben Stephane Clareton csatázott a harmadik helyért Roeslerrel, ami következtében összeért a két autó és a francia megpördült. Válint kihasználva az alkalmat megelőzte. Nem sokkal később letudta Mallelogt is és a német után eredt. Az utolsó körökben a nyakán loholt, de nem volt elég tapadása, hogy megelőzze. Így negyedik lett, ami nagyon jól jött a bajnokságban, hisz így most a második 63 ponttal. Az első Oliver Morley csupán 3 ponttal vezet, de ő már nem szerezhet több pontot, miután a Ferrari - mint korábbi bajnokot – száműzte a Pirelli Kupába. A harmadik Galassi 60 ponttal áll Tibor mögött, holtversenyben a német Roesslerrel.
A következő összecsapás hazai pályán lesz, szeptember 3-5-ig a Hungaroringen. Minden bizonnyal szédületes versenyeket láthatunk, szeretettel várunk mindenkit!
A Ferrari Challenge hétvégi eseményeiről bővebben a www.warmupracing.hu oldalon olvashatnak.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
