Opel Ampera – kettőt fizet, egyet kap

2010.11.12. 12:03

Jövőre érkezik a szupertiszta, szupertakarékos Opel, mint kiderült, szuperdrágán.

Az Ampera, amely lényegében a Chevrolet Volt Európába szánt változata, jövőre érkezik, de ahogy Észak-Amerikában, Európában is sokkal drágább lesz, mint ahogy azt a használati értéke indokolná. Hogy pontosak legyünk, az árából majdnem kitelik két hagyományos hibrid hajtású modell – mondjuk Auris HSD –, amelytől a legutóbbi hírek szerint nem is különbözik olyan nagyon. Az Ampera alapára ugyanis 42 900 euró, azaz átszámítva valamivel több mint 11,8 millió forint lesz, miközben az utastere szigorúan négyszemélyes, a csomagtartója pedig egy kiskocsié. Kétségtelen előny persze, hogy elektromos hálózatból is tölthető, és viszonylag hosszan, 50–80 kilométeren keresztül haladhat tisztán elektromos üzemben, de ez aligha fogja rávenni a vásárlók tömegeit, hogy a használati érték alapján reálisnak tűnő ár tripláját fizessék ki érte.

Az autó drágasága elsősorban persze az óriási méretű Li-ion akkucsomagnak köszönhető, amely lényegében az autó értékének több mint a felét képviseli egymaga – azaz ha a gyártásnak köszönhetően növekszik a gyártási volumen, talán az árcédulán is barátságosabb számok jelenhetnek meg a későbbiekben. Most azonban olyan érzésünk van, hogy a Volttal egyszerűen túl sokat akart a GM. Sokkal többet használtak volna maguknak és a piacnak is, ha a Toyota Priushoz hasonló hibridet mutatnak be, amely feleennyibe kerül és kevésbé takarékos, de több hely van benne, és még mindig tisztább üzemű, mint a legtöbb manapság forgalmazott tucatautó.