A németek már másodszor mutatnak be olyan tanulmányt, amely a legendás Samba buszra emlékeztet. Az előzőből, amelyet 2001 januárjában mutattak be a közönségnek, némi ígérgetés után végül nem lett semmi, ez az újabb változat azonban még megvalósulhat.
A Bulli concept – a név a VW első furgonjának német becenevéből származik – nem sokban hasonlít a célszerű és stílusos, de lassú elődre. A hossza csupán 3,99 méter, azaz lényegében nem nagyobb egy városi kiskocsinál. Ugyanakkor a tengelytávja 2,62 méter, a szélessége 1,75 méter, a magassága pedig 1,7 méter, ami meglehetősen tágas belső teret sejttet. A Bulli hatszemélyes, de úgy, mint a Fiat Multipla vagy a Honda FR-V, azaz egy-egy üléssorban hárman foglalhatnak helyet. Így a rövid karosszériában még egy 370 literes csomagtartó is elfért, amely a hátsó üléssor kárára akár 1600 literig is bővíthető.
Az autó formája amúgy meglehetősen egyszerű: az ősre csupán a kétszínű fényezés, valamint a két fényszóró közti hatalmas VW jelvény és mélyre lógó ezüst betét emlékeztet. Egyébként egy egyszerű hasábforma masszív sárvédő-ívekkel és látványos alufelnikkel. Belül az 50-es évek Volkswagenjeinek végletes egyszerűségét igyekeztek megjeleníteni – legalábbis erre utal az egyetlen nagy félkör-alakú műszer és a kétküllős kormány. Persze került az autóba hatalmas középső érintőképernyő, de meglepő módon ez sem zavar bele az összképbe, talán a múltidéző grafikának köszönhetően.
A VW minibusz-tanulmánya egyáltalán nem tűnik elérhetetlennek: ha azt ígérnék, hogy holnaptól kapható, elhinnénk – már ha hagyományos műszaki tartalom volna benne. A gyáriak azonban az aktuális divatnak megfelelően villanymotort szereltek a tanulmányba, Li-ion akkukkal. A hajtáslánc paraméterei meglehetősen jól hangzanak: 300 km-es hatótávolság egy töltéssel, nagyjából egy óra töltési idő a megfelelően nagy áramú gyorstöltőn, 11,5 másodperces gyorsulási idő 100 km/h-ra és 140 km/h-s végsebesség. Az elektromos hajtás azonban még messze van a gyártás lehetőségétől. A tervezők szerint ugyanakkor 1,4 literesig benzinmotor is beférne a karosszériába, így a gyártás nem lehetetlen.
A Volkswagen ugyan nem tett ígéretet a gyártásra, de azt egyértelművé tette, hogy a kis egyterűek piacára készül belépni, amelyet számos gyártó csak most kezd felfedezni magának. A Bulli pedig igazán jó belépő lehetne, hiszen eddig mindenki a célszerűségre koncentrált a kategóriában. A VW lehetne az első, amely stílust próbál eladni, ami – ahogy a Fiat 500-as vagy a Mini példája mutatja – komoly sikerekhez vezethet.

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Ezt a kompótot már érdemes eltenniHasználtteszt: BMW 323ti 1998
Emiatt már érdemes lesz kijönnöd a Parkoló Parádéra is, mert ritkább, mint egy M3.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
