Amikor annak idején bemutatták az F800 Style tanulmányt, már sejthető volt, hogy a Mercedesnél készülnek valamire. Nos, itt a bizonyíték, hogy jól gondoltuk: a sportos kis szedánból a közeljövőben szériagyártmány lesz.
A korai, álcázott prototípusokon persze annyi a fekete fólia, hogy a részletek teljesen elvesznek, de az arányokból így is sok minden kiderül. Először is, hogy az autó biztosan elsőkerék-hajtású lesz. Erre utal legalábbis a viszonylag hosszú első túlnyúlás, amely a CLS-hez képest valamelyest elrontja a karosszéria klasszikus arányait. A kupétető viszont itt is felbukkan, mint a sportos megjelenés egyik garanciája: ugyan nem praktikus, hisz fejtér biztosan nincs alatta, de ez az autó úgyis a stílusával próbálja eladni magát. Minden más titok, legalábbis egyelőre, bár találgatások vannak dögivel.
Annyi azért egyértelmű, hogy az A és a B osztály műszaki alapjaira épül az új típus, azaz az új, meglehetősen sokszínű kis Mercedes-család egy újabb tagjával van dolgunk. Ami már biztos, hogy az A osztályt egy háromajtós és egy ötajtós csapott hátú kompakt váltja, a B osztály marad a jól ismert kisbusz-forma, valamivel bővebb helykínálattal, és ezen kívül várható még legalább egy hobbiterepjáró-féleség, valamint a képeken látható sport-szedán. Ez utóbbit sokféleképp nevezik, bár az egyik elterjedt becenevet, a BLS-t a Cadillac nemrég már elhasználta bukott, Saab-alapú európai típusán. Valószínűbb az ALS típusjelzés, hisz az alacsony modell inkább a majdani A osztály stílusához áll közel, de az sem kizárt, hogy a Mercedes ezúttal valami eredetibbet talál ki.
A típus persze elsősorban Észak-Amerikában és Kínában számíthat igazán nagy sikerre, tekintettel Európa közmondásos szedán-útálatára. Talán ezért is marad a végére: 2013-ra várható, míg a kisebb testvérei már jövőre itt lesznek, hisz Európában a szigorodó szén-dioxid-kibocsátási normák miatt fontos, hogy minél több takarékos Mercedest adjanak el, a többi piac ehhez képest ráér.