Öt alatt gyorsul, kilenc alatt fogyaszt
Ezután nem lehet biztos a dolgában, aki a nyílt autópályán akarja lenyomni a mögötte nyomuló SLK Mercedest. Ha az autó fekete felniket visel, fényszóróinak kerete sötétített, és gyanúsan V8-as hangot ad, érdemes kitenni az indexet, mert lehet, hogy egy SLK 55 AMG bukkant fel a tükörben. Hivatalosan már bemutatkozott, és szeptember közepén, a Frankfurti autószalonon állítják ki először az AMG újdonságát.
A kompresszoros elődjénél hatvan lóerővel nagyobb teljesítményű V8-as szívómotor éppen 422 lóerős, csúcsnyomatéka eléri az 540 newtonmétert. Ha kell, csak négy henger működik a nyolcból, így a vegyes ciklusban mért fogyasztás 8,7 literig leszorítható.
A gázpedál lenyomására persze borul a képlet. Ilyenkor harminc ezredmásodpercen belül bekapcsolnak az inaktív hengerek és az AMG Speedshift Plus 7G-Tronic váltó olyan gyorsan reagál, hogy szinte nem is lehet érzékelni a működését. A legerősebb SLK, álló helyzetből alig 4,6 másodperc alatt százra ugrik, és biztosan nem pazarol el húsz másodpercet kétszázig, hogy végül 250-nél leszabályozza az elektronika.
Az SLK 55 AMG extralistája is tele van érdekességekkel. A telhetetlenek feszesebb hangolású futóművet, hátsó differenciálzárat és Magic Sky nevű elsötétíthető tetőpanelt kérhetnek, illetve mindenféle külső kiegészítővel faraghatnak keményebb kiállású gépet a kis kétülésesből.