Jönnek a szupertakarékos Peugeot motorok
Az új, háromhengeres motorcsalád gyártása két változattal indul 2012-ben, de később jönnek a turbófeltöltős változatok is.
A Peugeot eddig meglehetősen elavult motorokat épített alapkivitelű kisautóiba. Az 1,1 és 1,4 literes nyolcszelepes négyhengeresek talán használható gépek voltak egykor, de az Euro5 teljesen megfojtotta mindkettőt: lusták és nagy fogyasztásúak lettek. A Peugeot azonban már elkészült a megoldással: az új háromhengeres VTi motorcsaláddal, amely egyelőre kétféle változatot tartalmaz. A kisebbik ezres, 68 lóerős és 99 g/km-es szén-dioxid-kibocsátás érhető el vele, míg a nagyobbik 1,2 literes, 82 lóerővel és 104 g/km-es szén-dioxid-kibocsátással. Az erősebb és takaérkosabb motorokat jövőre kezdik gyártani, először Franciaországban, de később Latin-Amerikában és Kínában is bevetik mindkettőt. Később állítólag érkeznek a turbófeltöltéses változatok is, amelyekkel szépen kitölthető az 1,6 literes, BMW-eredetű négyhengeresek és a szívó háromhengeresek közt tátongó teljesítmény-rés.
A PSA 717 millió eurót költött a fejlesztésre és a gyártás előkészítésére, de ez az összeg hamar megtérül majd, ha minden a tervek szerint alakul, és tényleg legyártanak az új motorból évi 640 ezer példányt.