Összekuszálták a legvidámabb Renault-t
Egy bevált modell felújítása, bár annak tűnhet, nem egyszerű feladat. Minimális költségvetésből kell valami többletet nyújtani, amitől versenyképes maradhat a termék a frissebb konkurensek ellenében is. Így aztán nem csoda, hogy sok esetben épp a modellfrissítésbe törik bele a tervezők bicskája.
A Twingo második generációja soha nem volt olyan sikeres, mint jellegzetes stílusú elődje. Így a modellfrissítéskor megpróbálták jellegzetesebbé tenni a két kerek lámpával a fényszórók belső sarkában. Már ennek a csipás kialakításnak az esztétikai értéke is kétséges, de az RS jelzésű sportváltozatnál még tovább komplikálták a képet, annak érdekében, hogy hangsúlyosabbá váljon az autó dinamikus, fiatalos jellege. Megfelelő hatást a lökhárító aljába épített lemezzel igyekeztek elérni, amely a gyáriak szerint a formula-autók első szárnyát idézi fel. A baj az, hogy így túl sok az egymással szervesen nem kapcsolódó stíluselem az autó orrán, amitől az inkább kaotikusnak tűnik, mint izgalmasnak.
Az autó műszaki szempontból nem változott lényegesen, ami nem biztos, hogy baj, hiszen a Twingo RS egyértelműen az egyik legszórakoztatóbb autó volt a franciák kínálatában – ha ezt sikerül megőrizni, az már önmagában jó hír. Azt persze nem tudjuk, hogy a motor mennyit veszített közvetlen, vidám karakteréből a beavatkozások nyomán. Papíron jelentéktelen a változás: az 1,6 literes, 133 lóerős négyhengeres teljesítménye továbbra is 133 lóerő, de 150 g/km-re csökkentették a szén-dioxid-kibocsátását és 6,5 literre az átlagos fogyasztását 100 kilométeren. Ez elvben egyértelmű fejlődést jelent – reméljük, a spórolás nem megy a spontán reakció rovására, ami a Twingo sportváltozatának legnagyobb erénye volt.
A kicsit kusza, de még mindig megfizethető árú és fürge kisautót februártól forgalmazzák Nyugat-Európában. Egyelőre a francia árakat ismerjük: az alapváltozat 16 900 euróba, a kék-fehér Gordini 18 100 euróba kerül majd. A magyarországi forgalmazás várhatóan késő tavasszal, vagy kora nyáron indul majd.