Összekuszálták a legvidámabb Renault-t
Egy bevált modell felújítása, bár annak tűnhet, nem egyszerű feladat. Minimális költségvetésből kell valami többletet nyújtani, amitől versenyképes maradhat a termék a frissebb konkurensek ellenében is. Így aztán nem csoda, hogy sok esetben épp a modellfrissítésbe törik bele a tervezők bicskája.
A Twingo második generációja soha nem volt olyan sikeres, mint jellegzetes stílusú elődje. Így a modellfrissítéskor megpróbálták jellegzetesebbé tenni a két kerek lámpával a fényszórók belső sarkában. Már ennek a csipás kialakításnak az esztétikai értéke is kétséges, de az RS jelzésű sportváltozatnál még tovább komplikálták a képet, annak érdekében, hogy hangsúlyosabbá váljon az autó dinamikus, fiatalos jellege. Megfelelő hatást a lökhárító aljába épített lemezzel igyekeztek elérni, amely a gyáriak szerint a formula-autók első szárnyát idézi fel. A baj az, hogy így túl sok az egymással szervesen nem kapcsolódó stíluselem az autó orrán, amitől az inkább kaotikusnak tűnik, mint izgalmasnak.
Az autó műszaki szempontból nem változott lényegesen, ami nem biztos, hogy baj, hiszen a Twingo RS egyértelműen az egyik legszórakoztatóbb autó volt a franciák kínálatában – ha ezt sikerül megőrizni, az már önmagában jó hír. Azt persze nem tudjuk, hogy a motor mennyit veszített közvetlen, vidám karakteréből a beavatkozások nyomán. Papíron jelentéktelen a változás: az 1,6 literes, 133 lóerős négyhengeres teljesítménye továbbra is 133 lóerő, de 150 g/km-re csökkentették a szén-dioxid-kibocsátását és 6,5 literre az átlagos fogyasztását 100 kilométeren. Ez elvben egyértelmű fejlődést jelent – reméljük, a spórolás nem megy a spontán reakció rovására, ami a Twingo sportváltozatának legnagyobb erénye volt.
A kicsit kusza, de még mindig megfizethető árú és fürge kisautót februártól forgalmazzák Nyugat-Európában. Egyelőre a francia árakat ismerjük: az alapváltozat 16 900 euróba, a kék-fehér Gordini 18 100 euróba kerül majd. A magyarországi forgalmazás várhatóan késő tavasszal, vagy kora nyáron indul majd.

Az oldalról ajánljuk
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Három kamion ütközött az M15-ös autópályán
A helyszínre mentő is érkezett. A karambol miatt az érintett szakaszon forgalmi akadályra kell számítani.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
