Először is, itt a kávékeverék-nevű kompakt-SUV, a Mokka. A névválasztást megmagyarázza a sajtóanyag. Hiszen a Coffea Arabica-kávészemekből készült kávé kifinomult, karakteres és gazdag ízzel. Ez komoly. Mindenesetre az biztos, hogy a VW Tiguan-méretű típussal leginkább a Nissan Qashqai és a Škoda Yeti babérjaira törnek.
A sajtóanyag tartalmazott ugyanis némi dynamic driving experience-szerű hablatyot, de nem kell neki bedőlni. Ez egy kicsi SUV, a rá jellemző menettulajdonságokkal, nem egy vadászgép. A Mokka kapható lesz 115 lóerős 1,6-ossal, elsőkerekesként, de akár 140 lóerős 1,4-es turbómotorral is. Dízelfronton a már jól ismert 130 lóerős 1.7 CDTI a nyerő.
Táblafelismerőtől ortopéd ülésig rendelhető hozzá minden. A beltér meglepően nagynak és tágasnak tűnik, ráadásul még csomagtartó is akad. A műszerfal és a középkonzol az Astrából és Insigniából jól ismert gombokkal és kapcsolókkal, de főleg formákkal operál, bár a szürke árnyalatai elvettek állítólagos vidámságából.
A Mokka mellé Opelék még szervíroztak egy érdekességet: a RAD E villanybicikli állítólag hiperkönnyű anyagokból készült (bár azt nem írják le, hány kiló), 240 wattos villanymotorját egy kompakt akkupakk táplálja ezzel 60-145 kilométeres hatótávot tud. A Mokkához kapható biciklitartóra erősítve pedig menet közben az autótól kap delejt egy tápkábelen keresztül és feltöltődik. Ügyes ötlet, kár, hogy egyelőre a RAD E nem kapható.
Jópofa a Mokka, de azért nem egy esztétikai bravúr. Az esztétikai bravúrt úgy hívják, hogy Astra OPC.
Már az alap kupé, a GTC is a jelen legszebb kompakt háromajtósa, de az agresszív OPC-dizájnelemek olyan tökéletesen illeszkednek hozzá, mint gyerekfenék a bilire. És mivel már az előző OPC is egy remek hot hatch volt, így most sincs okunk kételkedni benne.
Hiszen adott minden, ami kell. Az alumínium, függőcsapszeges futómű, a 280 lóerős, kétliteres turbómotor 400 newtonméterrel, a mechanikus sperrdifi és a hatfokozatú kéziváltó. Na és a harapós Brembo-fékek, a könnyített ülésváz... Ne fogadjanak rá nagy tételben, hogy a Mégane RS-t nem taszítja le trónjáról. Vicces extra lehet az inverz bőrkárpit, amikor a jobb és bal oldali ülések egymás inverz képei (piros ülőlap-fekete oldaltámasz kontra fekete ülőlap-piros oldaltámasz).
De a lényeg nem ez, hanem, hogy nem csak piszok jól néz ki, de valószínűleg az is.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Radikális szigorítás: évente kéne szigorított műszaki vizsgára vinni a 10 évnél öregebb autókat
Az Európai Bizottság szerint a régebbi járművek gyakrabban hibásodnak meg, ezért több balesetet okozhatnak.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
