Érthető, hogy az Audinál nem érezték szükségét egy komolyabb fazonírozásnak, hiszen a Q5-öst a hírek szerint szépen viszik. De ha már eljött a fészlift ideje a modellváltási ciklus felénél, csak igazítottak egy keveset az orrán, és beletuszkolták a legújabb motorokat is.
Kétszer kell megnézni a friss fotókat, lehetőleg kétszeres nagyításban, hogy észrevegyük a különbségeket a 2012-es modellen. Segítünk, ha esetleg nem lógna Q5-ös plakát a szobája falán: új a letört sarkú hűtőrács, a lökhárító, és a fényszóróban átvariálták a nappali világítás csíkját. Hátul szintén csak a lámpák rajzolatára és a kipufogócsövekre terjed ki a frissítés, minden más változatlan.
Az új alapmotor mostantól a 143 lóerős, kétliteres TDI, de ugyanez a négyhengeres kapható 177 lóerős változatban is. A legerősebb dízelen is reszeltek: a háromliteres V6-os már 245 lóerőt tud, a katalógus szerint 6,4 literes fogyasztás mellett. Benzinesből csak két választási lehetőség van: a 225 lóerős, kétliteres TFSI és a kompresszoros, 272 lóerős hathengeres. Az átdolgozott motorokhoz nyilván az EU egyre közeledő, széndioxid-kibocsátásra kiszabott büntetése adja a motivációt; ugyanebből az okból dobhatták bele a néhány gramm emissziót megtakarító elektromos kormányszervót is.
Bár a kereskedőkhöz csak a nyár végén kerül a frissített közepes SUV, a németek már tudják az árát: kerek 40 ezer eurótól, mai árfolyamon átszámítva mintegy 11,5 millió forinttól indul, ami a német árlisták szerint bő ötezer euróval drágább a jelenlegi alapmodellnél. Úgy tűnik, tényleg jól viszik a Q5-öst.