A BMW mindent beletett az i3-asba, amivel a tudomány mai állása szerint energiát lehet spórolni, de mégiscsak egy városi kiskocsit kapunk, négy másik áráért. Így nem biztos, hogy sokan keresik majd.
Ha csak a műszaki megoldásokat nézzük, valószínűleg a BMW i3 lesz a világ legjobb városi kisautójának ígérkezik. Ultrakönnyű, merev karbonszálas vázszerkezete van, modern elektromos hajtáslánca 170 lóerővel, és a 130-160 km-es tisztán elektromos hatótávolságot hatótáv-növelő berendezés növeli hosszabb utazások alkalmával. A maga 3,85 méteres hosszával ideális járműnek tűnik városi közlekedésre, legfeljebb a 200 literes csomagtartó tűnhet kevésnek.
Egy ilyen méretű járműért azonban még a luxusautó-gyártók sem igen kérhetnek 5-6 millió forintnál többet, egy tömeggyártótól pedig megkapható 2,5-3 millió forintnak megfelelő összegért. A BMW csúcstechnikája ehhez képest elképesztően drágának ígérkezik: a hírek szerint 35-40 ezer euró lesz az alapár, ami átszámítva úgy 10-11,5 millió forintot jelent. Ekkora összeg kifizetését nyilván nem indokolhatják gazdasági megfontolások, így a BWM csak arra a szűk csoportra számíthat, amely mindenáron követi az újdonságokat, és ezzel időnként divatot teremt.
Nemrégiben még az is felmerült, hogy a BMW épp a magas árszint miatt lemondana az i modellek forgalmazásáról, de ha mégis minden a tervek szerint alakul, 2014-től kezdődhet a gyártás – akkorra kiderül, hogy ezen az áron is kell-e BMW kisautó a vásárlóknak.