Számtalan kísérletező kedvű önjelölt feltaláló épített már mindenféle elektromos hajtást autójába - ez a próbálkozás valamivel komolyabb. Egy tennessee-i egyetem utólag beépíthető konnektoros hibrid rendszert fejlesztett ki, amely felezni tudja a fogyasztást, amíg le nem merül az akksi.

Az egész rendszert bárki számára elérhető elemekből legózták össze: egy sörös rekesznyi lítium-ion akkucsomag, két motorvezérlő és kefe nélküli egyenáramú motorok alkotják a hibrid hajtás gerincét. Az elektromos részben nincs nagy truváj, a prototípus kissé terebélyes kockáját állítólag egy fapados-kompatibilis bőrönd méretére csökkentik majd a végleges változatnál. Amire büszkék, az a DC motorok elhelyezése: a hátsó kerék dobfékje köré építették az állórészt, ami szerintük univerzálisan alkalmazhatóvá teszi a találmányukat.
Precíz mérési eredmények helyett egy amerikaias ígéretet közölnek: hibrid üzemmódban a rendszer felére csökkenti a fogyasztást. Ez a kísérleti, 94-es Honda kombijuknál lehet, hogy igaz is, de az már nem világos, hogy a konnektorból beletankolt energia szerepel-e az egyenletben, illetve milyen formában képes a rendszer a mozgási energia visszanyerésére.
Jól hangzik a mondás, hogy 3000 dollárért, vagyis mintegy 700 ezer forintért konnektoros hibriddé alakítanak bármilyen autót, mégis néhány alapvető kérdés nem hagyja nyugodni a műszaki képzettségű érdeklődőt. Kezdjük ott, mi van akkor, ha a kissé divatjamúlt dobfék helyett tárcsafék van a hátsó tengelyen? Az sem egyértelmű, hogy minden felni alá befér a kefe nélküli motor. Modernebb autóknál nemcsak a hajtás és visszatermelés vezérlése a pedálokról, de a menetdinamikai rendszerek biztonságos működése is problémás lehet. Nem beszélve arról, hogy a vélhetően súlyos kocka a csomagtérben útban lehet, és egy esetleges baleset során a lítium-ion akkumulátor nem igazán megnyugtató poggyász.
Lehetne még sorolni a megoldandó feladatokat, de az az érzésünk, a tennessee-i egyetemisták projektje nem több egy kis műhelygyakorlatnál, aminek közvetlen gyakorlati hasznát nehéz komolyan venni.

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Tesztek
Ezt a kompótot már érdemes eltenniHasználtteszt: BMW 323ti 1998
Emiatt már érdemes lesz kijönnöd a Parkoló Parádéra is, mert ritkább, mint egy M3.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?

