Számtalan kísérletező kedvű önjelölt feltaláló épített már mindenféle elektromos hajtást autójába - ez a próbálkozás valamivel komolyabb. Egy tennessee-i egyetem utólag beépíthető konnektoros hibrid rendszert fejlesztett ki, amely felezni tudja a fogyasztást, amíg le nem merül az akksi.
Az egész rendszert bárki számára elérhető elemekből legózták össze: egy sörös rekesznyi lítium-ion akkucsomag, két motorvezérlő és kefe nélküli egyenáramú motorok alkotják a hibrid hajtás gerincét. Az elektromos részben nincs nagy truváj, a prototípus kissé terebélyes kockáját állítólag egy fapados-kompatibilis bőrönd méretére csökkentik majd a végleges változatnál. Amire büszkék, az a DC motorok elhelyezése: a hátsó kerék dobfékje köré építették az állórészt, ami szerintük univerzálisan alkalmazhatóvá teszi a találmányukat.
Precíz mérési eredmények helyett egy amerikaias ígéretet közölnek: hibrid üzemmódban a rendszer felére csökkenti a fogyasztást. Ez a kísérleti, 94-es Honda kombijuknál lehet, hogy igaz is, de az már nem világos, hogy a konnektorból beletankolt energia szerepel-e az egyenletben, illetve milyen formában képes a rendszer a mozgási energia visszanyerésére.
Jól hangzik a mondás, hogy 3000 dollárért, vagyis mintegy 700 ezer forintért konnektoros hibriddé alakítanak bármilyen autót, mégis néhány alapvető kérdés nem hagyja nyugodni a műszaki képzettségű érdeklődőt. Kezdjük ott, mi van akkor, ha a kissé divatjamúlt dobfék helyett tárcsafék van a hátsó tengelyen? Az sem egyértelmű, hogy minden felni alá befér a kefe nélküli motor. Modernebb autóknál nemcsak a hajtás és visszatermelés vezérlése a pedálokról, de a menetdinamikai rendszerek biztonságos működése is problémás lehet. Nem beszélve arról, hogy a vélhetően súlyos kocka a csomagtérben útban lehet, és egy esetleges baleset során a lítium-ion akkumulátor nem igazán megnyugtató poggyász.
Lehetne még sorolni a megoldandó feladatokat, de az az érzésünk, a tennessee-i egyetemisták projektje nem több egy kis műhelygyakorlatnál, aminek közvetlen gyakorlati hasznát nehéz komolyan venni.