Az már biztos, hogy Oroszországban bevezetik az Acura márkát, és így arra is nagyobb az esély, hogy hamarosan nálunk is kaphatók lesznek a Honda luxusautói.
A Honda prémium-márkája fura mód jelentős lemaradással követi a Lexus és az Infiniti nemzetközi terjeszkedését, pedig régebben létezik, mint két hasonló vetélytársa. Az Acurát még 1986-ban alapították azzal a céllal, hogy Észak-Amerikában könnyebben boldoguljanak a helyi és az európai luxusautó-gyártókkal szemben. Az elképzelés jól működött, de míg a többi nagy japán gyártó hamar rájött, hogy megéri világszerte bevezetni luxusmárkáit, addig a Honda későn, és nagyon kis lépésekben kezdett terjeszkedni. 1991-ben Hong Kongban, 2004-ben Mexikóban, 2006-ban pedig Kínában vezették be a márkát, de a 2008-as japán premiert elhalasztották a válság miatt – erre talán a következő egy-két évben kerülhet sor.
Most azonban úgy néz ki, tovább folytatódhat a terjeszkedés: 2015-ben Oroszországban is megveti a lábát a márka, és egyes pletykák szerint még ebben az évtizedben megérkezhet az Acura Európába is. Ezzel a Honda világszerte egységesíthetné a kínálatát is, és eredményesebben versenyezhetne a prémium-modellek piacán. Korábban forgalmaztak Európában luxuscikknek szánt modelleket Honda néven – ilyen volt a Legend sorozat, az NSX sportkocsi, és talán ide sorolhatók a Prelude kupék is – de ezek nem lettek igazán sikeresek, olyannyira, hogy évekkel ezelőtt el is tűntek a kínálatból.
Az Acura bevezetése persze csak az első lépés lenne, hisz a prémium-kategória ma zsúfoltabbnak tűnik, mint korábban bármikor. A hagyományos szereplőkön – az Audin, a BMW-n, a Jaguaron, a Maseratin, a Mercedesen és a Volvón – kívül ott a Lexus, az Infiniti, a Hyundai által alapított Genesis, sőt, ha igaz, a Peugeot és a Renault is ebben az irányban próbálkozik, hogy javítson működése nyereségességén.