Egyelőre ugyan alaposan álcázva, de az újságíróknak is megmutatták a Lexus legkisebb négyajtósát még a hivatalos bemutató előtt. Kiderült az is, hogy Európa igényei már nem sokat számítanak a japánoknak.
A formából ugyan nem látszik valami sok az örvénymintás álcafólia miatt, de annyi azért sejthető, hogy az új IS körvonalaiban nagyon hasonlít az elődjére. Méretre látszólag nemigen változik a típus, bár az álcázás miatt ezt sem könnyű szemre megítélni a képekről. Az viszont látszik, hogy a márka újabb modelljeire jellemző homokóra-hűtőmaszk itt is felbukkan – úgy tűnik, ez lehet a modell leglátványosabb újítása.
Ugyanakkor a Lexus belül sokmindent megváltoztatott, ha a padlólemezt nem is cserélték le. Teljesen átalakul a motorválaszték, és eltűnnek belőle a dízelek. Ez érthető is, hisz a Toyota felhagy a közepes személyautó-dízelek fejlesztésével, ahhoz pedig nem elég nagy piac Európa a Lexus számára, hogy itt is bevesség a BMW-től vásárolt kétlitereseket. Inkább megpróbálják a 300h jelzésű hibrid változatra rászoktatni a vásárlókat, amely az IS vezető tervezője szerint hasonló fogyasztás mellett sokkal jobb dinamikát kínál, és persze sokkal csendesebb is, mint bármilyen dízel. Ami eddig biztos, hogy legalább kétféle hathengeres motor kerül a modellbe, a kisebb 2,5, a nagyobb 3,5 literes hengerűrtartalommal, de mifelénk jó eséllyel csak a gyengébb változat lesz kapható.
A Lexusnál azt próbálják elérni, hogy az IS-re a legnagyobb piacokon a 3-as BMW vetélytársaként tekintsenek a vásárlók. Ennek érdekében elsősorban a típus által nyújtott vezetési élményt próbálták javítani. Merevebbé tették a karosszériát a ponthegesztések számának növelésével, teljesen áthangolták a futóművet, módosították a vezetőülés helyzetét, és változó áttételezésű kormányművet alkalmaztak annak érdekében, hogy az autó élvezhetőbb legyen. Az ülések lesüllyesztésével egyébként sikerült tágasabbnak mutatni az autót, anélkül, hogy magán a karosszérián változtatni kellett volna.
Az IS többféle karosszéria-változatban készül majd: lesz szedán, kupé és kabrió, a kombi azonban kimarad. A japánok azt mondják, csak Európában lehetne népszerű, de az itteni Lexus-eladások nem indokolják, hogy belefogjanak egy ilyen költséges fejlesztésbe. Valószínű persze, hogy lesz európai alapmodell – négyhengeres benzinmotorral és kézi kapcsolású váltóval – de most Észak-Amerika, Japán és Kína a legfontosabb célpont, így elsősorban az ottani vásárlók igényeihez igazodik a Lexus.
A megújuló kis Lexus bemutatóját is Észak-Amerikában tartják – közelebbről a januári Detroit Motor Show-n – így már nem kell sokat várnunk, hogy a hiányzó információk birtokába jussunk.