Feltámad az F1-legenda
A korábbi pletykákkal összhangban a McLaren és a Honda bejelentette, hogy ismét közösen célozzák meg a Formula 1 csúcsát 2015-től, most, hogy a sportág visszatér a hathengeres turbómotorok használatára.
A McLaren és a Honda előző együttműködése viszonylag rövid ideig tartott – 1988-tól 1992-ig – de kevés szerencsésebb összeállítás létezett a Formula 1 történetében. Az első évben azóta is példátlan módon uralták a szezont: csupán egyetlen versenyt nyert a Ferrari, a többin Alain Prost és Ayrton Senna osztozott. A bajnoki cím Sennáé lett, Prost mindössze három ponttal lemaradva lett második. A sikersorozat még három évig tartott: 1989-ben Prost, 1990-ben és 1991-ben Senna vitte győzelemre a McLaren-Honda párost. Csak 1992-ben sikerült legyőzni a csapatot, igaz, ekkor a Honda ki is hátrált az F1-ből, és csak 2006-ban tért vissza, saját gyári istállót alapítva.
A körülmények most bizonyos szempontból nagyon hasonlóak az 1988-as helyzethez. A McLaren sikeres kapcsolata a Mercedesszel kihült – a német gyártó saját csapatára koncentrál, bár lassan arra sem – a Honda viszont újra sikerre éhes, és hisznek benne, hogy az 1,6 literes V6-os turbómotorok bevezetésével visszatérhetnek a régi szép napok. Végülis 1988-ban a McLaren Honda majdnem ugyanilyen felépítésű, 1,5 literes hathengeres turbóval jutott a csúcsra.
A Honda állítólag már elkezdte fejleszteni az új V6-ost és a hozzá kapcsolódó KERS rendszert, de a McLarennek az első turbós évre, 2014-re még szerződése van a Mercedesszel, és a Hondának is jól jön egy teszteléssel tölthető év. Így az első McLaren Hondát 2015-ben láthatjuk a rajtrácson. Az persze még kérdéses, hogy tudnak-e egy olyan klasszis pilótát szerezni, amilyen Ayrton Senna vagy Alain Prost volt annak idején – Jenson Button gyors, de nem egyértelmű, hogy benne van-e még egy bajnoki cím – márpedig a bajnoki cím megszerzéséhez a legjobb sofőrre is szükség lesz. A Hondának is bele kell húznia, hisz a legutóbbi F1-es szereplésük nem volt igazán sikeres, de így, hogy csak a motor fejlesztésére kell koncentrálniuk, talán nagyobb az esély a sikerre. A McLaren esetében nincs ilyen jellegű kérdés: már sokszor bizonyították, hogy az F1-es autók tervezésében, építésében és futtatásában a legjobbak közé tartoznak.
A Honda az első évben csak a McLarennek szállít motort, de a japánok nem akarnak kizárólagosságot: másnak is hajlandók motorokat gyártani, ha lesz rá igény.