Feltámad az F1-legenda
A korábbi pletykákkal összhangban a McLaren és a Honda bejelentette, hogy ismét közösen célozzák meg a Formula 1 csúcsát 2015-től, most, hogy a sportág visszatér a hathengeres turbómotorok használatára.

A McLaren és a Honda előző együttműködése viszonylag rövid ideig tartott – 1988-tól 1992-ig – de kevés szerencsésebb összeállítás létezett a Formula 1 történetében. Az első évben azóta is példátlan módon uralták a szezont: csupán egyetlen versenyt nyert a Ferrari, a többin Alain Prost és Ayrton Senna osztozott. A bajnoki cím Sennáé lett, Prost mindössze három ponttal lemaradva lett második. A sikersorozat még három évig tartott: 1989-ben Prost, 1990-ben és 1991-ben Senna vitte győzelemre a McLaren-Honda párost. Csak 1992-ben sikerült legyőzni a csapatot, igaz, ekkor a Honda ki is hátrált az F1-ből, és csak 2006-ban tért vissza, saját gyári istállót alapítva.
A körülmények most bizonyos szempontból nagyon hasonlóak az 1988-as helyzethez. A McLaren sikeres kapcsolata a Mercedesszel kihült – a német gyártó saját csapatára koncentrál, bár lassan arra sem – a Honda viszont újra sikerre éhes, és hisznek benne, hogy az 1,6 literes V6-os turbómotorok bevezetésével visszatérhetnek a régi szép napok. Végülis 1988-ban a McLaren Honda majdnem ugyanilyen felépítésű, 1,5 literes hathengeres turbóval jutott a csúcsra.
A Honda állítólag már elkezdte fejleszteni az új V6-ost és a hozzá kapcsolódó KERS rendszert, de a McLarennek az első turbós évre, 2014-re még szerződése van a Mercedesszel, és a Hondának is jól jön egy teszteléssel tölthető év. Így az első McLaren Hondát 2015-ben láthatjuk a rajtrácson. Az persze még kérdéses, hogy tudnak-e egy olyan klasszis pilótát szerezni, amilyen Ayrton Senna vagy Alain Prost volt annak idején – Jenson Button gyors, de nem egyértelmű, hogy benne van-e még egy bajnoki cím – márpedig a bajnoki cím megszerzéséhez a legjobb sofőrre is szükség lesz. A Hondának is bele kell húznia, hisz a legutóbbi F1-es szereplésük nem volt igazán sikeres, de így, hogy csak a motor fejlesztésére kell koncentrálniuk, talán nagyobb az esély a sikerre. A McLaren esetében nincs ilyen jellegű kérdés: már sokszor bizonyították, hogy az F1-es autók tervezésében, építésében és futtatásában a legjobbak közé tartoznak.
A Honda az első évben csak a McLarennek szállít motort, de a japánok nem akarnak kizárólagosságot: másnak is hajlandók motorokat gyártani, ha lesz rá igény.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Bejelentették: új vezérigazgató a Nissan élén
Sejteni lehetett, hogy a Honda-Nissan együttműködés kudarca után Makoto Uchida repül. Megvan az utódja.
- Hírek
Teherautónak csapódott, majd annak platóján landolt egy motoros Amerikában
Mérföldeken át vitte is tovább a szerencsétleül járt motorost.
- Hírek
Gigantikus befektetésre készül a Ford Európában
A cél az egyszerűsítés, a költségcsökkentés és a hatékonyság növelése.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Csoda, hogy csak ekkora bajt csinált a részeg kamionos
Az M7-es autópálya egyik pihenőjét zúzta le a horvát sofőr.
- Hírek
Forró helyzet: Tesla töltőt akart felgyújtani, végül ő maga is lángra kapott
Újabb támadás ért egy Supercharger állomást az Egyesült Államokban.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Szeretnél egy világbajnok F1-es autót? Most vehetsz egyet magadnak!
A csapat 2009-ben történelmet írt azzal, hogy fennállása egyetlen szezonjában azonnal világbajnok lett.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Olajdoktor
Eszi az olajat a Hyundai, rossz olajat töltött bele a márkaszerviz?
A legutolsó szerviz után hirtelen megnőtt az olajfogyasztás. A beletöltött olaj, vagy más lehet a gond?
- Tesztek
Ennél németebb új Opelt nem kaphatszMenetpróba: Opel Grandland PHEV - 2025
Akinek kevés a háromhengeres, vagy nem akar elektromosat, tökéletes opció a PHEV, amit végre vezethettünk is.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
