Bár eredetileg úgy találták fel, mint a hobbiterepjárók alternatíváját, mára önálló kategóriává vált a luxuskivitelű terep-kombiké. Az Audi az A4-esből és az A6-osból is készít Allroad kivitelt, de a Volvo XC70-ese és a Subaru Outback is komoly rajongótáborra tett szert. Most az Opel is megpróbál beszálni erre a piacra az Insignia legújabb változatával.
A Country Tourer ugyanazokat a kötelező elemeket vonultatja fel, mint a versenytársak. Szépen körbeműanyagozták fényezetlen fekete elemekkel, kapott csinos kartervédő-utánzatot előre és egy hasonló fémszínű betétet a hátsó lökhárítóba, és a hasmagasságát is megemelték két centivel a szokvány kombihoz képest. Szerencsére az Opel sem csak a külsőségekkel próbálja eladni a típusváltozatot, így minden változathoz alapáron jár majd az összkerék-hajtás, az Insignia más változataiból ismert Haldex rendszer.
A motorválaszték egyelőre csupán háromtagú, és értelemszerűen a legerősebb motorok közül válogattak a tervezők. Az egyetlen benzines változatba az új SIDI turbómotor-család kétliteres, 250 lovas változata kerül, ezen felül lesz két ugyanekkora CDTI dízelmotor, a gyengébb, egy turbós 163, a biturbó pedig 195 lóerővel. Az erősebb dízel csak automata váltóval lesz kapható, a másik két motor azonban kézi váltóval is elérhető lesz.
A terep-Insigniát először a szeptemberi Frankfurti Autószalonon mutatják meg élőben a közönségnek, és valószínű, hogy számos, eddig ismeretlen részletet csak ott árulnak majd el az autóról.