Bálna-Merci 3 literes fogyasztással?
Az új S osztály sem kisebb, mint az elődje volt: több mint 5,2 méteres, és üresen is közel két tonna. Egy ekkora autótól a 3 literes fogyasztás 100 kilométerre elég hihetetlennek tűnik, de a Mercedes azt állítja, a Frankfurtban bemutatkozó S500 Plug-in Hybrid modell pont ilyen étvágytalan tud lenni. A meglepő fogyasztási adat mögött némi csúsztatás sejlik fel, bár valószínű, hogy a hibrid bálnát valóban nagyon olcsón lehet üzemeltetni.

A szuperalacsony fogyasztást egy vadiúj V6-os, benzines turbómotor és egy villanymotor kombinációjával érik el. Az előbbi, amellyel alighanem más Mercedesekben is találkozhatunk a későbbiekben, 3 literes, 335 lóerős és 480 Nm maximális nyomaték leadására képes. A hibrid rendszer másik fele egy 107 lóerős villanymotor 340 Nm csúcsnyomatékkal, így az összteljesítmény jócskán 400 lóerő felett van. Így az S osztály termetes testét is 5,5 másodperc alatt rántja fel a rendszer 100 km/h-ra, és a 250 km/h-s limit elérése sem jelenthet gondot.
A nagy attrakció persze nem ez – vannak jóval erősebb és fürgébb S osztályú Mercedesek is – hanem az, hogy az autó tisztán elektromos üzemben elmehet 30 kilométert. Így jöhet ki a meglepően alacsony 3l/100 km-es fogyasztási, és a 69 g/km-es szén-dioxid-kibocsátási adat. Ehhez persze töltőre kell tenni az autót északára, egyébként a minimális fogyasztás inkább 4-4,5 liter körül lehet.
A hibrid rendszer többféleképp is működtethető: a sofőr választhat, hogy hibridként, tisztán elektromos üzemmódban, E-Save módban – ahol az akkumulátorok töltöttségét későbbi villamos használatra megtartja a rendszer – illetve akkumulátor-töltő üzemmódban használja-e a luxuskocsit. Így viszonylag egyszerűen elérhető, hogy ott álljon rendelkezésre a 30 km-nyi villanyautózás lehetősége, ahol a legnagyobb szükség van rá. Például olyan belvárosokban, ahová belsőégésű motorral csak nagyon drágán, vagy egyáltalán nem lehet behajtani.
A Mercedes S500 Plug-in Hybrid típust a Frankfurti Autószalonon mutatják be, de a gyártása csak a jövő év elején indulhat.

Az oldalról ajánljuk
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Tesztek
Ezt a kompótot már érdemes eltenniHasználtteszt: BMW 323ti 1998
Emiatt már érdemes lesz kijönnöd a Parkoló Parádéra is, mert ritkább, mint egy M3.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
