Vége: bezárhat a német sportkocsigyár
Sokak szerint igen kockázatos lépésre szánták el magukat a szupersportkocsikat gyártó Gumpert vezetői, amikor úgy döntöttek, hogy bevezetik a márkát a kínai piacra. Hiába a brutális erejű sportautók és a meggyőző nürburgringi eredmények, a Távol-Keleten nem tudtak labdába rúgni a komolyabb presztízzsel bíró vetélytársakkal szemben, ami végzetesnek bizonyult.
A kínai kalanddal a német gyártó felélte minden tartalékát, így tavaly augusztusban kénytelen volt csődvédelmet kérni. A csődbiztos akkor még úgy nyilatkozott, hogy minden esély megvan a márka talpra állítására, az ehhez szükséges új befektető pedig ősszel már jelentkezett is. Ekkor joggal bízhattunk abban, hogy a Gumpert valóban kilábal a válságból, most azonban visszalépett a titokzatos megmentő, így a német sportkocsigyár végleg eltűnhet a süllyesztőben.
Mivel sem befektetők, sem pedig megrendelések nem érkeztek, a Gumpertnek utolsó 19 alkalmazottját is el kellett engednie, a Wiesmann után tehát egy újabb német márka búcsúzik. Az Apollo S-nek köszönhetően nevük azért még sokáig megmaradhat a köztudatban: a 700 lovas sportautó 2009-ben, a volánnál Florian Gruberrel 7 perc 11 másodperces köridőt futott a legendás Nordschleifén. Az azóta szintén csődbe ment pályán - az utcán is használható autók közül - csak a Radical SR8 tudta felülmúlni ezt az eredményt.