Ha elgurul a gyógyszer...

2013.09.13. 06:36

A Renault-standtól féltem egy kicsit, kerülgettem, mint kutya a forró levest. Irdatlan nagy volt, riasztóan sok autóval-színnel, le-fel ereszkedtek fura formájú gömbök tucatjai a plafonról és váltották színüket valami ismeretlen koreográfia szerint. Harsány színek – sárga, vörös, lila – mindenütt, kicsit mint a kaszinó a Félelem és reszketés Las Vegasban c. filmből annyi különbséggel, hogy előtte nem kellett benyomni semmit. Ráadásul dimbes-dombosra volt megépítve az egész, olyan pszichedelikus világot rajzolva ezzel, hogy ha szembe jött volna Megvagy hadnagy, akkor félreállok az útjából és köszönök neki.

A Renault persze ügyes játékos, a szemre sok autó valójában nem egyszer egy típus két-három változata volt, vegyes színben- és kivitelben, így a Captur crossover/egyterűt megnézhettük legalább féltucatszor, de ott volt egy rakás Clio, Twingo és persze a jól ismert villanyautók. Mégane RS-t nem láttam, pedig harangozták bőszen. Vagy csak beleolvadt a szőnyegébe.

Ami viszont volt – és ezzel a Renault vitte a pálmát döbbenet-szinten – az a tanulmányautó-mennyiség. És ami a legjobb: mindegyiken látszott, hogy hagyták, hadd tombolják ki magukat a formatervezők- és dizájnerek, mikor a marketing-osztály beszáll, akkor a vége úgyis egy Clio vagy Scénic lesz.

Eszméletlen dolgokat tudnak ezek. A franciáknak sosem kellett a szomszédtól kölcsönkérni egy féldeci kreativitást, ez látszik már az első tanulmányál, ami csak R-space Concept névre hallgat és 115 lóerős, 900 köbcentis, háromhengeres turbómotort álmodtak bele. Gigantikus nagy ajtajai vannak és hasonlóan nyílnak, mint a néhai Avantime-nál láttuk: ki és előre. Odabent minden hajlított és íves, a középkonzol a vezetőülésből nyúlik ki a műszerfal felé, de nem érnek össze. Elég menő, mint egy parancsnoki szék egy űrhajón.

Aztán pár méterrel arrébb egy tűzpiros, csodaszép, középmotoros-forma kupé: a DeZir. Nem mai gyerek, láthatta már a nagyérdemű, de olyan zseniális az egész, olyan tökéletes elegyet alkot a külseje és a beltér, hogy az döbbenet. Az ülőhelyek puha bőrrel kárpitozott, emberi testet szinte magukba szippantó kis cellák, szinte fekszünk az ülésben, ölünkben  a mély kormánnyal. És hallgathatjuk, hogyan zümmög a 150 lóerős villanymotor a hátunk mögött...

Végül a leendő Espace-utódnak megágyazó, részleteiben is abszolút precízen kidolgozott és kigondolt Initiale Paris-tanulmány. És ezt a szem nem tudja egyszerre befogadni, annyi minden szokatlan akad rajta/benne.

Például a felnik. Ezek mart-gravírozott és nagyon bonyolult mintájúak. Ez a fura háromszög-piramis-ötszög minta aztán folytatódik az autón végig: a küszöbökön, a lökhárító-betéteken és a karosszéria egyes elemein.

Az Initiale Paris tanulmánnyal egy teljesen új iskolát és fogalmat akarnak bevezetni illetve visszahozni a köztudatba: a francia prémium minőséget. Mindezt pedig kombinálni az egyedi és helyenként merész formatervvel. Én ezt leginkább kreativitásnak nevezném, remélem, újra kipattannak majd elmebeteg dolgok a fejekből, melyek az utcán kötnek ki.

Az egyterű leghátsó (harmadik) üléssora nem is sor, hanem szorosan egymáshoz illeszkedő bőrkárpit-csíkok, melyek mozgathatóak, így olyan formát tudnak felvenni, amilyet csak akarunk. A két első üléssor ülései a levegőben állnak, ugyanis a középkonzolban futó sínhez kapcsolódnak oldalról. Az alumínium-plexi szerkezetű tetőből kimarták Párizs térképét és felülről lefelé vetítve megadja a beltér egész textúráját. Az első napon még az Eiffel-torony helyén is állt egy kis makett, pontosan ott, ahol a valóságban.

Nagyon érdekes volt még a hátsó lámpa. Nem tudom, hogyan csinálták, de nézzék meg, mint egy tengeri rózsa, olyan. Eszméletlen.

Az egész autó a végletekig letisztult, minimális kezelőszervvel és bőséges helykínálattal. Már a szemnek is kényelmes, tényleg van benne valami enyhén barokkosan túlzó, ugyanakkor a végtelenségig felsőbbrendű kisugárzás. Mint egy XIV.Lajos korabeli zongorában. Elsőre soknak érezzük, de aztán rájövünk, hogy ez így kerek és kész.

Most várhatjuk hogy az új Espace ehhez képest milyen lesz...

Az oldalról ajánljuk

Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
  • Hírek

Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason

A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.

március 10., 17:57
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
  • Hírek

Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe

Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.

március 10., 13:23
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
  • Hírek

Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”

A döntésnek sokan örülnének.

március 10., 17:08
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
  • Közélet

A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek

Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.

március 11., 06:06
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
  • Hírek

Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó

Az OSRAM volt az első.

március 10., 14:02
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmi
  • Belsőség

Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk

Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.

március 10., 15:52
73 éves, de nincs vele bírás: újra volán mögé ült a 92 évre eltiltott sofőr
  • Hírek

73 éves, de nincs vele bírás: újra volán mögé ült a 92 évre eltiltott sofőr

Az autó nem jogosítvánnyal megy. Ez az ismert mondás valószínűleg az életfilozófiája a 73 éves ausztrál bácsinak.

1 órája
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
  • Hírek

Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek

Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.

március 11., 08:57
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!
  • Belsőség

Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2

A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!

március 9., 09:57
Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival
  • Hírek

Máris falba csapódtak egy 1500 lóerős Xiaomival

Nem kellett rá sokat várni.

március 10., 11:20
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
  • Hírek

Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül

Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.

március 11., 06:06
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
  • Közélet

Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3

Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.

március 9., 07:10
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
  • Hírek

Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak

A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.

március 11., 10:54
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
  • Hírek

140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket

A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.

március 10., 12:28
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
  • Hírek

Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része

Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.

március 11., 06:06
Már Musk kirúgását pedzegetik
  • Hírek

Már Musk kirúgását pedzegetik

Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.

március 10., 11:14
Akkor lesz a Volkswagen ID.Every1-ból GTI, ha...
  • Hírek

Akkor lesz a Volkswagen ID.Every1-ból GTI, ha...

Ilyen ez a kapitalizmus.

március 9., 08:40
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
  • Hírek

Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek

Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.

március 10., 06:03
Mindenki megúszná Trump vámjait
  • Hírek

Mindenki megúszná Trump vámjait

Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.

március 10., 10:08
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
  • Technika

Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak

A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.

március 9., 13:47
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
  • Gumidoktor

Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?

Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.

március 9., 16:41
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
  • Hírek

Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul

A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.

március 9., 12:17
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
  • Hírek

Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?

Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.

március 9., 10:52
A felső-középosztály népautója
  • Tesztek

A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.

A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.

március 10., 06:03
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
  • Hírek

Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést

A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.

március 10., 08:23
Toyota Urban Cruiser - 2025 Kenshiki
  • Hírek

Toyota Urban Cruiser - 2025 Kenshiki

március 10., 20:53
Toyota FT-Me - Kenshiki
  • Hírek

Toyota FT-Me - Kenshiki

március 10., 19:22
Toyota C-HR+ - 2025 Kenshiki
  • Hírek

Toyota C-HR+ - 2025 Kenshiki

március 10., 17:36