Bemutatkozik a Mercedes mega-kupé
Egy kiszivárgott fotó alapján már korábban képet alkothattunk róla, hogy milyen is lesz a Mercedes kínálat szebb, de haszontalanabb csúcsmodellje, az S osztály kupé változata. Most azonban minden lényeges részletre fény derült.

Érdekes módon egyelőre egyetlenegy változat lesz, amely az S500 Coupé jelzést kapja, és a négyajtós változathoz hasonlóan a 4,7 literes, V8-as turbómotort hordja az orrában. Ez a maga 455 lóerejével és 700 Nm csúcsnyomatékával bőségesen elegendő egy ilyen hatalmas autó könnyed mozgatásához is, olyannyira, hogy az alapmodellel akár 4,9 másodperc alatt elérhető a 100 km/h. Egyelőre nem tudni, hogy lesznek-e ennél visszafogottabb teljesítményű változatok, de ha terveznek is ilyet, az alighanem nyomatékos dízelmotorral érkezik majd, amelynek szintén nem okozhat gondot a testes kétajtós. Erősebb kivitelek viszont biztosan lesznek – egyrészt aligha mondanak le az S600 V12-es motorjának presztízséről, nem titkolják, hogy már készül az S63 AMG Coupé 5,5 literes, 600 lóerős motorral.
A forma ugyan könnyednek tűnik, de ez leginkább optikai trükkök sorának köszönhető. Az S osztály padlólemezére épített kupé ugyanis 5,027 méter hosszú, 1,899 méter széles és 1,411 méter magas, a tengelytávja pedig 2,945 méter – egy szóval óriási. A trükk az, hogy a kerekek is arányosan nagyok: legalább 18, legfeljebb 20 hüvelykes alufelni-garnitúra jár az autóhoz. Így aztán képen, vagy távolról nézve nem igazán érzékelhetők a méretek. Az autó belsejében egyébként sokkal feltűnőbb az S osztállyal való rokonság, mint ha kívülről nézzük: a műszerfal ugyanazt a sémát követi, mint a négyajtós rokonban, csak a kormány más formájú: itt lapított alsó karimájú háromküllős fogadja a sofőrt, és valamivel talán alacsonyabb, sportosabb üléspozició.
Az S osztály kapcsán már hallottunk róla, de a kupéba is bekerül a Magic Body Control rendszer, amely elvben képes teljes egészében kiszűrni az útegyenetlenségek okozta rezgéseket. Ezt úgy érik el, hogy az autó előtti útfelületet feltérképezve mindig az aktuális viszonyoknak megfelelően állítják át a rugózó elemek paramétereit. Ráadásul a kupé futóműve kanyarban képes bedönteni a karosszériát a belső ív felé, így még kanyarban sem nagyon mozdul a karosszéria. Természetesen feleslegesnek tűnő, de drága megoldások is akadnak a kupéban. Rendelhető hozzá például olyan fényszóró, amelyben 47 Swarovski kristályt is elhelyeznek. Ezek közül 17 a nappali menetfény LED-sora felett díszeleg, további 30 pedig az irányjelzők fényét töri meg.
Az S Coupé élő premierjét a március eleji Genfi Autószalonon tartják, a forgalmazás viszont csak az év második felében kezdődik – addigra azonban jó eséllyel tovább bővül majd a választék.

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Tesztek
Ezt a kompótot már érdemes eltenniHasználtteszt: BMW 323ti 1998
Emiatt már érdemes lesz kijönnöd a Parkoló Parádéra is, mert ritkább, mint egy M3.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
