Igazi sportmodell készül az Evoque-ból
Manapság a Land Rover legnépszerűbb modellje az Evoque, hisz minden szempontból versenyben van a német konkurencia hobbiterepjáróival, valahogy mégis más a stílusa. Az egy szem benzines változat eddig sem volt gyenge a maga 240 lóerejével, de most elkészítették a komplikált nevű Autobiography Dynamic változatot, amely erre is rátesz egy lapáttal.
A motor persze ugyanaz a 2 literes turbós négyhengeres, amit az Evoque-ban eddig is alkalmaztak, de a teljesítményét 285 lóerőre, a maximális nyomatékát 400 Nm-re emelték. Az új motort már csak kilencfokozatú automata váltóval párosítják. A teljesítménynöveléssel párhuzamosan a kormányművet, a futóművet és a fékrendszert is átdolgozták egy kissé, amitől az autó a gyáriak szerint semlegesebb viselkedésű lett, pontosabbá vált a kormányzása, kevésbé dől kanyarban, és intenzívebben is lassít. A sportosabb viselkedés kedvéért ebbe a változatba beépítik a Land Rover TVB rendszerét is, amely a fékek aszimmetrikus működtetésével csökkenti a összkerék-hajtásból adódó orrtolási hajlamot.
Az Autobiography Dynamic külsejét is igyekeztek sportosabbra venni: nem csak a 20 hüvelykes felnik jelzik, hogy ez itt a csúcsmodell, de az első légbeömlő mérete és díszbetétjének vastagsága, illetve hátul a két hatalmas kipufogóvég és a feltűnő diffúzor-imitáció is.
Egyértelmű, hogy ezt a változatot szánják az Evoque kínálat csúcsának, és úgy hallani, erősebb kivitelt nem is terveznek. Hiába lehetett korábban egy bő 300 lóerős Evoque R változatról hallani, úgy hallani, az egyelőre biztosan nem valósul meg.