XchangE: a svájciak szerint a jövő
A nagy villanyautó-divatból látszólag a Tesla jött ki a legjobban: a Model S ugyanolyan divattárggyá kezd válni, mint annak idején a Toyota Prius. Nem csoda: ez az első villanyautó tisztességes hatótávolsággal és igazán megkapó formatervvel – még a kigyulladó példányok sem tudták lelohasztani a lelkesedést, amely körülveszi. Nem csoda, hogy a Rinspeed, amely minden évben készít valamit a Genfi Autószalonra, az idén a Teslát gondolta egy kicsit tovább.

Az XchangE tanulmány első ránézésre egy finoman átszabott Model S némi visszafogott optikai tuninggal, homokszínben, néhány sárgára fényezett részlettel és plexitetővel. A lényeg azonban nem az autó külseje, hanem ami belül van. A legfontosabb változtatás az önvezető rendszer: bár az autóban van kormánykerék, azaz ha valaki nagyon akarja, vezetheti is, de egy gombnyomással átadható az irányítás az autó elektronikájának. Ilyenkor a tisztán elektronikus kormány is középre csúszik, a sofőr pedig akár a menetiránynak háttal is fordulhat, hisz a két első ülés erre is lehetőséget ad.
Ha csak ketten utaznak, akár el is fekhetnek a luxusszedánban, és persze netezhetnek is a műszerfalba épített, vagy a hátsó üléstámlák mögül kihajtogatódó képernyő és a hozzá tartozó billentyűzet segítségével. Ha valaki vezetés helyett dolgozna, van kihajtogatható asztal az autóban, és kávéfőző is akad, ha a szundikáláshoz nem elég hosszú az út. A legfurább részlet a kormánykerék mögötti üvegbura, amely alatt egy drága svájci karóra látható.
A tanulmány egész érdekes jövőképet fest az autózásról – ha valami zavaró benne, az legfeljebb a sűrű termékelhelyezés. A Rinspeed számára ugyanis nagy üzlet a tanulmányautó-tervezés: általában néhány tucat kisebb-nagyobb céget is bevonnak a fejlesztésbe valami módon. Ezúttal is összeszedtek jó néhány támogatót, a kávéfőzős cégtől a telekommunikációs óriásvállalatig.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Tesztek
Ezt a kompótot már érdemes eltenniHasználtteszt: BMW 323ti 1998
Emiatt már érdemes lesz kijönnöd a Parkoló Parádéra is, mert ritkább, mint egy M3.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
