A Volkswagen tisztában van vele, hogy a hibrid hajtás önmagában nem feltétlenül vonzó, ezért olyan benzin-elektromos autót terveztek, amely a leggyorsabb benzinesekkel is felveszi a versenyt saját kategóriájában. A Golf GTE ráadásul nem valami halovány kísérlet: hamarosan kapható lesz.
A hibridekből eddig teljesen hiányzott a sportosság. A Honda ugyan tett egy kísérletet a CR-Z kupéval, de az sem volt elég sportos, hogy ez hozzon neki népszerűséget. A Volkswagen azonban változtatni próbál ezen: első szériagyártású konnektoros hibridjük a GTE nevet kapta, méghozzá azért, mert a benzines GTI-hez és a dízelmotoros GTD-hez hasonlóan jól megy. A tervezők ugyanis egy 1,4 literes, 150 lóerős turbómotort, és egy 101 lóerős villanymotort építettek a hajtásláncba, amelyek együttes teljesítménye maximum 201 lóerő, és 350 Nm csúcsnyomatékot adhatnak le. Így az autó akár 7,6 másodperc alatt elérheti a 100 km/h-s sebességet – csupán 1,2 másodperccel lassabban a GTI-nél – a végsebessége pedig 217 km/h. Az autó azonban nem csak erős, a futómű és a fékrendszer is a sportos vezetés igényeinek megfelelő kivitelű.
A nagy teljesítményhez képest a hibrid hajtáslánc kifejezetten takarékos. Az akkumulátort teljesen feltöltve akár 50 kilométer is megtehető a GTE-vel tisztán villamos üzemben, és a gyáriak szerint az első száz kilométeren akár 1,8 literes átlagfogyasztás is elérhető. Tisztán villanyautóként használva persze gyengébben gyorsul a Golfnak ez a változata, és a végsebessége is 130 km/h-ra csökken, de hétköznapi használatban ez aligha lesz probléma.
Azt még nem tudjuk, hogy a GTE árban hogyan viszonyul majd a GTI-hez. Az 50 kilométeres villamos hatótávolság meglehetősen nagy akkumulátort feltételez, ami nagyban megdrágíthatja a gyártást. A sportos karakterért azonban könnyebben adnak akár nagyobb összeget is – az sem kizárható, hogy a VW hibridje a tálalásnak köszönhetően akár hasonlóan sikeres lesz, mint a Toyota Prius.