Bizonyos árszint felett soha nem volt érdekes, hogy az autó mennyit fogyaszt, vagy mennyire szennyezi a környezetet, ha elég erős és megbízható volt. A Bentley eddig tartotta is magát ehhez az irányelvhez, még VW tulajdonban is. Ahelyett, hogy valami korszerű motort építettek volna a Mulsanne-ba, tovább reszelték az ősöreg, 6,75 literes V8-ast, amely brutálisan erős, és teljesíti az összes károsanyag-kibocsátási normát, amit kell, de takarékos soha nem volt.
Most azonban úgy néz ki, már Crewe-ben is érzik, hogy manapság már inkább arroganciának tűnik, ha magasról tesznek a környezettudatos gondolkodásra, mint úri nagyvonalúságnak. Ráadásul az anyavállalat révén a megfelelő technológia is rendelkezésre áll, így bemutatták a Mulsanne Hybrid Conceptet, amelybe az 505 lóerős, turbós nyolchengeres ősblokk mellé egy konnektoros hibrid rendszert építettek. A villanymotor mellesleg a teljesítményt is növeli, így az autót összesen 631 lóerő mozgatja.
A lényeg azonban nem a teljesítmény – ebben a tekintetben a Mulsanne eddig is sokkal többet kínált a szükségesnél – hanem a fogyasztás és a szén-dioxid-kibocsátás csökkenése, amely a gyáriak szerint elérheti a 70%-ot. A tanulmány a gyáriak szerint 118 gramm szén-dioxidot bocsát ki kilométerenként, ami úgy 5,1 literes fogyasztást jelent száz kilométeren. Ez valóban elképesztően jó érték, ahhoz képest különösen, hogy a sorozatgyártású Mulsanne ugyanezzel a benzinmotorral 16,9 litert fogyaszt száz kilométeren, és 393 g/km-nyi szén-dioxidot ereszt a levegőbe. Ráadásul 50 kilométert megtehet az autó tisztán elektromos üzemben, ami a nagyvárosi behajtási korlátozások terjedésével arányosan egyre hasznosabb.
Úgy néz ki, a Bentley részéről a plug-in hibrid hajtáslánc nem csak egy a sok kísérlet közül. A márka igazgatója, Wolfgang Sgreiber azt mondja, az évtized végén autóik 90%-át ilyen hajtáslánccal szeretnék eladni. A tanulmányt először a pekingi Auto China közönsége láthatja élőben.