Szuperhatékony motorokat fejleszt a Toyota
A Toyota új motorjai papíron 30% feletti hatásfok-növekedést ígérnek, bár ez nyilván nem arányosan jelentkezik a fogyasztásban. Feltöltést nem használnak, helyette magas sűrítési viszonnyal, Atkinson-ciklussal és új típusú szívórendszerrel és hűtött kipufogógáz-visszavezetéssel javítják a motorok hatékonyságát.

Egyelőre kétféle motorról szólnak a hírek: a kisebbik, amelyet a Daihatsu aktív közreműködésével fejleszt a Toyota, ezres háromhengeres lesz, míg a nagyobb 1,3 literes, és valószínűleg négyhengeres. Mindkettőnél hasonló trükköket alkalmaztak a tervezők – csupa olyat, amivel az előállítási ár alig növekszik, a hatásfok viszont annál inkább. Az egyik ilyen az Atkinson ciklus alkalmazása. Mivel közvetlen befecskendezésű motorokról van szó, nem jár üzemanyag-veszteséggel, ha a szívószelepet a sűrítési ütem egy része alatt is nyitva hagyják. Így csökken a sűrítésre fordított munka, és ezzel a motor energia-mérlege javul, igaz, elvben a teljesítmény is csökkenne. Ezért használnak magas, 13,5-ös sűrítést eredményező hengerfejet, amellyel a teljesítmény-csökkenés kompenzálható.
Ezen felül olyan szívórendszert dolgoztak ki a Toyotánál, amely a szokásosnál is nagyobb vízszintes tengelyű örvényt kelt a hengerben, ezzel egyenletesebbé téve a benzin-levegő keveréket, és persze használnak hűtött kipufogógáz-visszavezetést is. A japánok azt ígérik, hogy mindez legalább 10%-os fogyasztáscsökkenést eredményez majd az új motoroknál. A korábbi Atkinson-ciklusú motorok egyik jellemzője az alacsony teljesítmény volt – a Toyota Prius motorja például 1,8 literből hoz ki 99 lóerőt – de kevéssé valószínű, hogy ezek az új motorok sokkal gyengébbek lesznek. A Toyota eddig 68 lóerős ezres, és a 99 lóerős 1,3 literes motorokat kínált, tehát az új motoroktól is hasonló teljesítményt várhatunk.
Ez a két motor csak a kezdet: a Toyota azt ígéri, hogy 14 új motorváltozatot vezet be 2015-ig, valószínűleg hasonló, fogyasztáscsökkentő megoldásokat alkalmazva a benzines motorpaletta többi tagján is.

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
