Az Aston Martin még a tavalyi év végén állapodott meg a Mercedes gyári tuningrészlegével, az AMG-vel. Az együttműködés értelmében a brit gyártó a jövőben a németektől kap majd motorokat: a V8-asokat és a hozzájuk tartozó elektronikát közösen fejlesztik.
Matthew Clarke, a márka szóvivője azonban bejelentette, hogy továbbra is megtartják majd a megszokott, hatliteres V12-eseket – így továbbra is egyetlen brit gyártóként kínálnak tizenkét hengeres luxusautókat. Clarke szerint egyelőre nem döntöttek arról, hogy mely modelleket kínálják majd az új nyolchengeressel, és melyek lesznek elérhetőek V12-essel, de utóbbit minden bizonnyal a csúcsmodelleknek tartogatják.
A V12-es tehát további öt, vagy akár tíz évig is megmaradhat a palettán – ráadásul kisebb fejlesztéseket is végeznek majd rajta. Sőt, az sem kizárt, hogy a hat literből egy kicsit lefaragnak. Ezzel egy 14 éves hagyomány folytatódhat, az AM11 jelű, Ford-alapokon nyugvó tizenkét hengerest először az 1999-ben bemutatott DB7 Vantage-be építették.
A motorpalettán bekövetkező változások mellett az Aston Martin új padlólemezen is dolgozik, mely a jelenlegi modelleknél használt VH platformot válthatja. Egyes források azt is tudni vélik, hogy a Mercedesszel osztoznának a következő SL és SLK alapjait adó MSA-platformon, de ezt hivatalosan még egyik fél sem erősítette meg.