Korábban úgy tűnt, a Renault és a Caterham egyaránt jól járhat azzal, ha közösen fejlesztenek sportkocsit, de mára kiderült, hogy képtelenek együtt dolgozni. A fejlesztés a kis brit gyártónál folyt, de az első prototípusok nem sikerültek igazán jól – állítólag ezen bukott a folytatás.
A Renault még 2012-ben állapodott meg a Caterhammel a közös sportkocsi-fejlesztésről, és sokáig úgy is nézett ki, hogy minden megy a maga útján. Ám az idén tavasszal hallhattuk először, hogy mégsem sikerült úgy az együttműködés, ahogy a két fél számított rá. Amit a britek készítettek, az a franciák közönség-tesztjén randán megbukott, így megállt a projekt. Az üzletet persze rutinosan úgy építették fel a kezdetekkor, hogy véletlenül se ússzon el a projekt, ha a két fél összekülönbözne: az Alpine kifejlesztésére és gyártására külön vállalkozást alapítottak, amely birtolok minden fejlesztési eredményt. Az SAAC – a Société des Automobiles Alpine Caterham – eddig felesben volt a Renault és a Caterham tulajdona, de a francia nagyvállalat most kivásárolja a briteket. Így tovább folyhat a fejlesztés, és az új Alpine elkészülhet 2016-ra, ahogy tervezték, méghozzá a Renault szája íze szerint.
A Caterham persze nem jár valami jól: el kell bocsátaniuk néhány fejlesztőmérnököt a tervezőközpontban. Ugyanakkor úgy hallani, hogy a szakítás ellenére a Caterham felhasználhatja a Renault számára, a Renault pénzéből kifejlesztett műszaki alapokat saját autóihoz, sőt, némi pénzt is kapnak az SAAC feléért.
Korábbi pletykák szerint az Alpine sportkocsi kifejezetten könnyű építésű, középmotoros autó lesz: az 1,1 tonnás autót 250 lóerős motor hajtja majd. A Caterham saját változata valamivel még könnyebb és erősebb lehet: ebben az esetben 300 lóerős motorról és egy tonna körüli tömegről hallani.