Már gyártják az elnöki Mercedes C osztályt
A Mercedes C osztály mifelénk még nem az az autó, amit ne maga vezetne a tulajdonosa, viszont Kínában szinte minden kategóriában eladhatók a hosszú tengelytávú változatok. Ott is készül tegnaptól az új változat, amelyben már hátul is lehet terpeszkedni.
A német luxusautó-gyártó számára ez igazi mérföldkő, hisz most először terveztek kifejezetten a kínai vásárlók számára autót. A cég piaci részesedésén túl ez is mutatja, hogy a Mercedes késve ugrott a kínai autópiac nyújtotta nagyszerű lehetőségre, de legalább megpróbálják behozni a konkurenciát. A 4,766 méter hosszú C osztály L változat azt a gyakorlatot követi, amelyet az Audi, a BMW, a Volvo és egy csomó más konkurens évek óta követ: 80 mm-rel megtoldották a tengelytávot, így ennyivel tágasabb a lábtér, ami a kínai vásárlók egy jelentős része számára jóval vonzóbbá teheti a típust, hisz Kínában a luxusautó-tulajdonosok egy jelentős része maga soha nem vezet, és nem is ül előre.
Az autó minden más szempontból azonos az Európában forgalmazott változattal, bár a kínai vásárlói szokások miatt ott csak benzinmotorokkal lesz elérhető. A teljesítmény-spektrum 156-tól 367 lóerőig tart majd. Belül egyedül a jobb első ülést cserélték le, amelyet az L-ben hátulról lehet állítani, így a hátul terpeszkedő tulajdonos könnyedén csinálhat magának több helyet.
Bár a gyártás már beindult, a forgalmazás csak szeptemberben indul. A Mercedes nyilván azt reméli, hogy az új C osztály sikeresebb lesz, mint az elődje, amelyből összesen 150 ezer példányt adtak el Kínában.