- Magazin
- Hírek
- Párizsi Autószalon 2014
- NexTC
- peugeot
- quartz
- hibrid
- párizsi autószalon 2014
- parizs2014
Szokatlan Peugeot, 500 lóerővel
Ötszáz lóerő elképesztően hangzik, de manapság érdemes egy ilyen adatot kritikával kezelni. A Peugeot tanulmányautója, a Quartz például elméletileg 500 lóerő leadására is képes a három beépített motor révén, de ennek alig több, mint a fele áll rendelkezésre hosszú távon.
Természetesen itt is egy hibrid hajtásrendszerről van szó, amely egy 1,6 literes, 270 lóerős turbómotorból, valamint két 115 lóerős villanymotorból áll – mindkét tengelyen egy-egy ilyen dolgozik, így a hibrid rendszer egyben az összkerék-hajtást is kiszolgálja. A gond az, hogy elektromos üzemben maximum 50 kilométert tehet meg a Peugeot, és nyilván ezt sem úgy, hogy a két villanymotor összesen 230 lóerejét kihasználja a sofőr. Ha az akkumulátorból kifogy a töltés, akkor viszont csak a benzinmotor teljesítménye marad. A rendszer persze így is hatékonyabb lehet, mint a hagyományos hajtások, hisz lassításkor a mozgási energia egy részét képes visszanyerni – erre a célra az első villanymotort használják generátor-üzemben – ugyanakkor ezt az előnyt némileg ellensúlyozza a két plusz motor és a nagy, 400 voltos akkumulátor többlet-súlya.

A 4,5 méteres Quartz persze nem csak a hibrid hajtással próbálja elkápráztatni a közönséget, de olyan megoldásokkal is, mint a légrugós futómű 30 és 35 centi közt állítható hasmagassága – amit a Citroëneken és néhány nagyon drága luxusautón kívül más személyautók még mindig nem tudnak – vagy a különleges műszerfal, ahol a kezelőfelület nagy részét a lapított kormánykerékben alakították ki. Az inforfmációk nagy része egyébként a szélvédőre és egy áttetsző polikarbonát sávra vetítve jelenik meg, bár ez is inkább csak látványos mint új megoldás.
Ebben a formában ugyan aligha kerül gyártásba a Quartz, de több mint valószínű, hogy formai és műszaki megoldásaival még találkozunk, alighanem a Peugeot és a Citroën DS modellpaletták luxuskivitelű autóiban, amelyeket a kínai autópiac igényei alapján fejlesztettek.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
