Első pillantásra inkább néznénk valami elvetélt Volkswagen prototípusnak, csak a jelvény nem stimmel sehogy: a mosópor-emblémára emlékeztető logó a Dongfeng Motors jelvénye, amely a Citroën régi partnere Kínában – olyannyira, hogy a kínai cég tavaly óta a Peugeot-Citroën egyik tulajdonosa is. Így aztán nem csoda, hogy sajátmárkás csúcsmodelljüket is a franciáktól átvett technikára építették, az alapja a Citroën C5-ben és a Peugeot 508-asban alkalmazott PF3 padlólemez.
Nyilván az sem véletlen, hogy erős Volkswagen rokonságot mutat a formaterv: Kínában a VW az egyik legsikeresebb autómárka, így a Phaetonra emlékeztető orr-rész nem hátrány, sőt, akár előny is lehet. Belülről állítólag a Peugeot 508-as elemei köszönnek vissza, míg a karosszéria egyes részleteit egyértelműen a Citroën C5-ösből hozták át. A motor viszont nem a megszokott BMW-Peugeot blokk, hanem egy 1,8 literes turbós négyhengeres, amely 204 lóerős és 280 Nm a csúcsnyomatéka.
A Dongfeng egyelőre csak tanumányként állította ki a Number 1-t Sanghajban, de egyáltalán nem elképzelhetetlen, hogy a közeljövőben elkészül a luxusmodell sorozatgyártásra alkalmas változata is. Az egyelőre nem valószínű, hogy exportálni is tervezik a típust – legalábbis Európába biztosan nem – de az már ennyiből is egyértelmű, hogy a Dongfeng PSA alapokon az eddiginél komolyabb típusválasztékot igyekszik kifejleszteni saját neve alatt.