Az új kocsit a Rosenbauer olyan helyekre ajánlja, ahol nincs vízellátás, vagy messze esik az olyan hely, ahol vízvételezési lehetőség van. Így főként bánya, gáz- és olajmező, sivatagi, vagy erdő- és tarlótüzek esetén vethető be az óriás.
A Rosenbauer Buffalo Extreme a különleges járművekre szakosodott alsó-bajorországi Paul Nutzfahrzeuge, Heavy Mover HM 80 570 6x6 típusú járművére épül. A Mercedes főegységekből készült jármű egyébként az egyik legnagyobb közúti forgalomban is használható teherautó, persze csak különleges engedélyekkel. Ezért jó alapnak bizonyult a hatalmas tűzoltóautó elkészítéséhez.
A behemót 13 méter hosszú, 4,2 méter magas és 3,55 méter széles. A V8-as, 16 literes, 571 lóerős motor a Mercedestől érkezett, amihez egy Allison váltó csatlakozik. Maximális sebessége 65 kilométer óránként, ami nem hangzik túl nagynak, viszont a 68 tonnás össztömeghez képest már nem is olyan rossz.
A prototípus 33 000 liter vizet tud szállítani, de van benne habgenerátor is, összesen 3 000 liter habanyaggal. A megrendelőtől és a feladatoktól függően ez többféleképpen változhat, akár 20 000 liter habanyagot is szállíthat. A kocsi tetején lévő monitor, köznapi nevén vízágyú, 6500 liter vizet tud ontani magából percenként, maximum tíz bar nyomással.
A jármű fülkéje a Mercedes Actrosé, aminek lehet kettő és ötfős változata is. A teljes járműtest alumíniumból készült, csavarozással és ragasztással. Újdonság a fényezés is, ugyanis egy különleges hőálló bevonatot kapott a kaszni. Szintén különlegesek a defektálló gumiabroncsok, hiszen a Michelin direkt a Buffalo Extreme-hez fejlesztette ki őket, ezért azok szélsőséges hőhatásnak kitéve sem kapnak lángra.
Az első kocsi hamarosan Ausztráliába kerül csapatpróbára. A Rosanbauer szerint főként a közel-keleti olajkitermeléssel foglalkozó országok érdeklődnek a Buffalo Extreme után, így jövő évtől kezdődően, amikor bevezetik a piacra az óriás tűzoltót, évi 5-6 darab eladásával számolnak.