Megválasztották az új Volkswagen-vezért
Martin Winterkorn szerdai lemondása óta folytak a találgatások az új vezérigazgató személyéről. Bejött a papírforma, a legesélyesebbnek tartott Matthias Müllert nevezte ki a Volkswagen felügyelőbizottsága a vezérigazgatói posztra.
Emellett még több kulcspozícióba került új ember a Volkswagennél. A Seat élére például Luca de Meo kerül, aki eddig az Audi marketing-ügyeit irányította, a Škoda eddigi vezetője, Winfried Vahland egy újonnan kreált részleg, az amerikai regionális központ élére kerül, a Škodát pedig a Porsche jelenlegi marketing-igazgatója, Bernhard Maier irányítja tovább. A Volkswagen eddigi marketing-vezetője, Christian Klinger ugyanakkor elhagyja a vállalatot. Nyilván lesznek még személyi változások a cégnél a következő hetekben-hónapokban, de a lényeg, hogy az új kinevezésekkel nem marad közvetlen irányítás nélkül a cég.
A frissen kinevezett vezetésnek nem lesz egyszerű dolga, hisz a Volkswagen, az Egyesült Államokból indult dízel-botrány miatt durván 20 milliárd dollárt vesztített az értékéből, de valószínűleg még súlyosabb a vásárlók bizalmának elvesztése. Müller megbizatása tehát elsősorban arra szól, hogy kivezesse a céget a krízisből.
Ez pedig nem lesz egyszerű, hisz elemzők szerint ez a VW eddigi történetének legnagyobb válsága, amely még épp csak kibontakozóban van, hisz az észak-amerikai botrány után lassan Európában is elkezdték felmérni a hatóságok, hogy hány dízelmotoros autóba szerelhettek a VW csoport üzemeiben az előírásoknak csak a fékpadon megfelelő motorokat. Németországban például durván 2,8 millió motorról beszélnek.
Minden, a dízel-botránnyal kapcsolatosan született írásunkat megtalálja csokorba gyűjtve ezen a linken.