Idén ünnepli az összkerékhajtásos modellek bevezetésének harmincadik évfordulóját a BMW. A bajor gyártó első ilyen típusa a 325i Allrad volt, amelyet az 1985-ös Frankfurti Autószalonon mutattak meg először a nagyközönségnek. Azóta további összkerekes gépek követték, bár sokan máig azt vallják, egy igazi BMW hátul hajtson.
Az első négykerékhajtású BMW persze külsőleg nem különbözött sokban a többi E30-as hármastól. Akkor az első és a hátsó kerekek között 37-63 százalékban oszlott meg a hajtás, a bajor gyártó célja pedig a tapadás és a kanyarstabilitás fokozása volt. A német lapok, így például az Auto Zeitung is elismerően írt az autóról a maga idejében. Az Allrad nevet aztán gyorsan leváltották, jöhettek az „iX” jelzésű BMW-k, 1988-tól akár kombi kasznival is.
Az ötös sorozatnál további három évet kellett erre várni, aztán az évek során a hobbiterepjárók megjelenése és térnyerése miatt egyre inkább elterjedt az összkerékhajtás. Nyilván annak technikai megoldásai is változtak idővel, megjelentek az elektronikusan vezérelt, a kapcsolható és az intelligens változatok is.
Mára már a németek tizenkét különböző modelljéhez elérhető az összkerékhajtás. Ráadásul igen népszerű is, ugyanis egyes statisztikák szerint majdnem minden harmadik BMW-t ilyen rendszerrel adják el.