Elegáns Wankel-sportkocsit mutatott a Mazda
RX-Vision néven mutatták be a Tokiói Autószalon talán leglátványosabb újdonságát, amellyel a Mazda ismét reményt ad a Wankel-motoros sportkocsik rajongóinak. Egyszer már megszakították az RX sorozatot egy évre, miután az RX-7-es gyártása 2002-ben leállt, de a leghosszabb szünet az RX-8 2012-es búcsúja óta ma is tart. Eddig az sem volt biztos, hogy lesz folytatás, és csak az utóbbi hónapokban kezdtek ismét beszélni a Mazdánál a Wankel-motor fejlesztési lehetőségeiről.
Amit most mutattak, az viszont komoly állásfoglalásnak is felfogható: terveztek egy meglepően elegáns kétajtós sportkocsit, amelybe szokás szerint bolygódugattyús motor kerül, bár erről, azon túl, hogy a neve Skyactive-R lesz, nem mondtak semmi egyebet. Az autó viszont igazi klasszikus arányú szépség, amelyen felbukkannak a Mazda aktuális modelljeinek jellegzetes vonásai, de nem nehéz belelátni az utolsó RX-7-es gömbölyded vonásait sem.
Az RX-Vision nem tűnik kicsinek, a hossza 4,39 méter, a szélessége 1,93 méter, a tengelytávja pedig 2,7 méter, csak az 1,16 méteres magassága jelzi a sportos jelleget a méretek közül. Érdekes, hogy bár a Wankel-motor híresen kompakt, az autó orra hosszabb, mint az autó harmada – érzésre akár egy V12-est is elhelyezhetnének benne. Az viszont kétségtelen, hogy ezekkel az arányokkal kölcsönöznek a klasszikus sportkocsikra emlékeztető eleganciát az autónak. A szándékosság a belső térbe pillantva válik egyértelművé: a kerek műszerek, a fém váltókar és a mély kormány egyértelműen a hatvanas évek brit, német és olasz sportgépeit idézik.
Azt persze találgatni is korai, hogy mindebből mi jut el a sorozatgyártásig, ha lesz ilyen, de a képeket nézve az az érzésünk, a Mazda ezúttal magasabbra lőne a sportkocsijával: valahová a Porsche 911-es és a Jaguar F-Type közelébe. És egy ilyen autóval talán lenne is esélyük.