A 911-es Porsche szokatlan, farmotoros felépítése ellenére – vagy részben annak köszönhetően – évtizedek óta a legbiztosabb pont a hosszú távú sportkocsiversenyzésben. Ez elsősorban persze a folyamatos és eredményes fejlesztésnek köszönhető, amelynek hamarosan a következő állomásához érkezik a Porsche.
A képeken látható fekete 911-es annyira új, hogy még neve sincs. Annyi biztos, hogy a jelenlegi 911 RSR GTE helyére érkezik, és az első bevetése jövő januárban lesz Daytonában a híres 24 óráson, azaz még több mint egy fél év van a bevetésig. Addig viszony intenzív tesztelésen esik át az új sportkocsi. Talán azért is mutatták meg épp most, hogy később, a szezon hátralevő részében már ne kelljen rejtegetni a kíváncsiskodó fotósok elől.
Bár egyelőre csak szemből mutatták meg az új Porschét, a képeken azért felfedezhető néhány új részlet – az eltérő kialakítású első lökhárítók, a középen süllyesztett tető és persze az új fényszórók, amelyek a széria 911-es változásait követik. Az RSR GTE legfeltűnőbb jellegzetessége persze az elképesztő mértékű szélesítés a kerekek körül, de ránézésre ezeket egy az egyben vették át az idei modellről.
A Porsche motorsport-részlegének vezetője, Frank-Steffen Walliser azt mondja, ugyan hatalmas kihívás egy új autót fejleszteni egy 24 órás versenyre, de bőven időben vannak. Ez még csak az autó első változata, amelyet a Porsche gyári 911-es pilótáinak zöme most tesztelhetett először. Az ő visszajelzéseik alapján tökéletesítik tovább a konstrukciót, ami szokatlan eljárás még a Porschénél is – általában egy-két dedikált tesztpilóta segítségével végzik a fejlesztéseket – de arra számítanak, hogy jobb lesz a végeredmény, ha azok segítenek a beállítások tökéletesítésében, akik jövőre már élesben vezetik majd az autót.
Bár az új GTE versenygép első nagy versenye Daytonában lesz, a legontosabb cél egyértelműen a Le Mans-i kategóriagyőzelem megszerzése, ahol tavaly a Corvette-ek és a Ferrarik is a Porschék előtt végeztek.