A dízelbotrány ellenére nőtt a VW profitja
Úgy néz ki, a Volkswagen csoportot még az évtized legnagyobb botránya sem rázta meg igazán, legalábbis az első negyedév adatai erre utalnak. A vállalatcsoport üzemi nyeresége az év első három hónapjában 3,44 milliárd euró volt, szemben a tavalyi 3,33 milliárddal, ami 6,8 százalékos növekedést jelent.
A növekedés elsősorban a Porsche és a Škoda növekedésének köszönhető. A Porsche üzemi nyeresége 765 millió euróról 895 millió euróra nőtt, a Škoda eredménye pedig vagy 30%-kal, 315 millió euróra emelkedett. Az Audi 1,3 milliárd euró nyereséggel lényegében ugyanannyit hozott, mint tavaly. A Seat is megtermelt 54 millió eurót, de pontosan ugyanekkora összeg úszott el a Bentley-n. A legnagyobbat a VW márkán bukták, a tavalyi 514 millió euró helyett 73 millió volt az idei első három hónap üzemi nyeresége.
Az eredménybe persze nem számít bele az az iszonyatos összeg – 16,2 milliárd euró – amit a dízelbotrány kezelésére különített el eddig a cég. Ám az eredmény így is meglepő, hisz tavaly ősz óta a Volkswagen nevétől hangos a sajtó világszerte, méghozzá igazán negatív hangvételben. Ehhez képest már az is meglepetés, hogy a márka egyáltalán nyereséges volt. az első negyedévben. Az üzemi nyereség növekedését az európai piac érezhető erősödésével magyarázzák, ahol a Volkswagen csoport viszonylag magas nyereséghányaddal forgalmazza az autóit. Ez ellensúlyozni tudta a kínai és amerikai kereslet csökkenését. A VW csoport 12 márkája az eladások tekintetében is növekedést tudott felmutatni, januártól márciusig 2,5 millió járművet értékesítettek, többet, mint a nagy rivális, a Toyota.
A Volkswagen csoport az erős eredmények ellenére nagy átszervezések előtt áll. Úgy tudjuk, június közepén hozzák nyilvánosságra az új stratégiai terveket, amelyek 2025-ig határozzák majd meg a vállalat működését.