Azt mondanánk, ez az utolsó szög a Bentley brit eleganciájának koporsójába. Itt az újgazdagok álma, a gigászi nyomatékú, visszafogott étvágyú, három feltöltővel lélegeztetett, és mindenekelőtt csökkentett árú Bentayga Diesel.
A Bentayga eddig is németesen túlzónak hatott, de ez itt az a változat, amely minden hagyománnyal szembe megy. A drabális SUV-ba ugyanis bekerült a TDI motorok aktuális királya, a 435 lóerős és 900 Nm csúcsnyomatékú, elektromos feltöltésű négyliteres V8-as. A Bentley és a Diesel szavak korábban egyáltalán nem fértek meg egy lapon, de ezt a tabut most egyetlen mozdulattal ledöntötték. Végülis nemigen akadt volna erre jobb alkalom, hisz a Bentayga eleve kilóg a patinás arculatból – mi mással tiportak volna el még egy hagyományt.
Papíron persze nagyszerű az új változat: 7,3 litert fogyaszt százon, ami egy ekkora luxusautótól kiváló érték, de 4,8 másodperc alatt elérheti a 100-as tempót, a végsebességét pedig 270 km/h-ra állították be, így le lehet vele hagyni az Audi SQ7-est is a német autópálya egy megfelelően hosszú szakaszán.
Ennyi előnyre persze szükség is lesz, hisz míg az Audi SQ7-es ára 89 900 euró, addig a Bentleyért 135 ezer angol fontot, vagyis úgy 160 ezer eurót, illetve 48,5 millió forintot kérnek. Ezzel ugyan kb. tízmillióval olcsóbb a W12-es benzines kivitelnél, de az Audi árának majdnem a dupláját kérik az olcsóbbik Bentaygáért.