Tabletről báboznak a jövő autójával?
Az nyilván nem újdonság, hogy a ládába fektetett álomnőt valójában nem fűrészeli ketté a bűvész, a galamb pedig nem változik fehér virágcsokorrá, ha ráborítja a cilindert, de amit a Volkswagennél tapasztaltam, az egy kicsit kimozdította a világot a sarkaiból.

Nemrég leplezték le a cég nagy ígéretének makettjét, az I.D.-t. Az autóról már a Párizsi szalon előtt olvashattak nálunk. Röviden arról van szó, hogy a Volkswagen 2020-ban el akarja indítani egy elektromos kisautó tömeggyártását. A gigantikus betűkkel szedett prospektusban, egy töltéssel 600 kilométeres hatótávolságot ígérnek, illetve 170 lóerős teljesítményt, ha nem gond, hogy Budapestről legfeljebb Székesfehérvárig tart az élményautózás.
VW I.D.: a tiszta, önjáró jövő
A Volkswagennél most azt mondják, ilyen lehet egy átlagautó tíz év múlva.
Az öt évvel a gyártás kezdete után már teljesen önvezető I.D. az addigra elterjedő intelligens közlekedésirányítási rendszerek adatait is felhasználja majd a tájékozódáshoz. Ez lesz az a korszak, amikor a most még főleg bírságoláshoz használt VÉDA kamerákat mindenki megkedveli majd és szerintem a VW nem is elsősorban magánszemélyeket akar meghódítani a mostani autókhoz képest döbbenetesen semmilyen autóval. Inkább azt gondolják, hogy autómegosztó szolgáltatók veszik majd, ki lesz szórva belőle néhány száz példány a közterekre, előfizetéssel lehet majd beülni, és két sarokkal odébb letenni egy másik gyűjtőhelyen. A mostani huszonévesek nagy hányada sem lakást, sem autót nem szeretne vásárolni, inkább bérelne, mert a megosztásban hisz és nem a birtoklásban.
A Párizsban kiállított makettnél minden percben egy újabb tévé vagy webcsatorna élő közvetítése kezdődött, ezért az autóhoz rendelt gyári alkalmazottak mögé sodródtam. Az egyiküknél tablet volt, és amikor a kollégája beült az érintésre a műszerfalba süllyedő vagy kiemelkedő kormánykerék mögé, szorgosan nyomkodni kezdte azt. Azt ellenőrizték, hogy a jövő Volkswagenje elég flottul futtatja-e a műszerfalán a jövőről, az önvezetésről és a velünk bármikor-bárhol adatkapcsolatot létesítő családtagokról szóló videókat.
Amikor meglátták, hogy kamerázom a műveletet, rövidre zárták a tabletezést, mert a fura kesztyűbáb-produkció nagyon nem tartozik a nyilvánosságra. Ez az autó még semmit nem csinál magától, nem is autó, csak sok-sok ígéret, bár egy részük nem alaptalan.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
42 hangszórós házimozival és napágyként dönthető ülésekkel mutatták meg a Mercedes Vision V-t
A különleges koncepcióból egészen sok részletet adaptálhatnak majd a 2026-ban érkező elektromos Mercedes V-osztályba.
- Hírek
Erről a teslás adatról kevesebb szó esett – Kecskemét és Sopron az élbolyban
Túlélte Elon Musk dühöngését a Tesla töltőhálózata.
- Hírek
Elon Musk visszafordul
Felemás eredmények jöttek a Teslától, de végül jól jött ki belőle.
- Gumidoktor
Nehéz kérdés: C-s vagy nem C-s kell a Volkswagenre?
A T6 Multivan nagy, de vajon kell hozzá kisteherautókra való gumi?
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Hírek
Hazai pályán rúgta seggbe a Volkswagen a Teslát
Volkswagen +157 százalék, Skoda +93 százalék, BMW +21 százalék. Kik a kivételek?
- Közélet
Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent
Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.
- Hírek
A BYD megcsinálja, amit más eddig nem mert megtenni
A kínaiak helyet kérnek a japán törpék klubjában.
- Hírek
Itt az első nagyon kínai AUDI (élőben is láttuk)
A típust kifejezetten Kínában fejlesztették, Kína számára.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.
- Hírek
Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó
Kaptak egy újabb rossz hírt azok, akiknek Teslájuk van. Egy jót pedig azok, akik szeretnének egyet.
- Hírek
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Jajj nekünk, ismét drágul az üzemanyag
Csütörtöktől a gázolajért és a benzinért is többet kell fizetni. Igaz, nem sokkal.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.
- Hírek
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
Több újdonságot is bemutatott a gyártó.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.
