Jól törik, rosszul világít a C osztály
Az amerikai biztosítók által pénzelt intézet áll talán a legközelebb ahhoz, hogy joggal nevezze magát gyártófüggetlen tesztelőnek. Ezúttal a Mercedes C osztályt vizsgálták meg alaposan, méghozzá kedvező eredménnyel.
A négyfokozatú skálán a legjobb értékelést kapta a töréstesztek eredményére: jól vizsgázott az IIHS kis átfedéses töréstesztjén is, és a balesetmegelőző rendszere is jól működött mind kis, mind nagy sebesség mellett. Még a gyerekülések rögzítését is jónak értékelték, ami az IIHS rendszerében a legmagasabb fokozatot jelenti. Egyetlen hibát találtak: a kis Mercedes nem világít elég jól.
Az IIHS-nél ez a legújabb kategória, amelyet bevezettek: tesztelik az autók fényszóróit is. Az eredmények eddig igen változatosak, de a német prémium-márkák nem jöttek ki igazán jól az összehasonlításból. A BMW 3-as sorozatát negatív példaként hozza az intézet, és a Mercedes C osztály is gyenge minősítést kapott, aminél itt nem is kaphatott volna gyengébbet.
Az amerikai modellek fényszórói persze nem azonosak az európában forgalmazott típusokéval, így ez az értékelés mifelénk nem feltétlenül számít, inkább azt jelzi, hogy a tervezésnél nem feltétlen fordítottak elegendő figyelmet a németek az amerikai kivitel részletmegoldásainak finomhangolására. Érdekes, hogy az olcsóbb japán autók világítását jellemzően jobbnak találták az IIHS-nél, mint a jóval drágább európai modellekét.