A Volkswagen csoport, bár utolsónak, de csak elkészült az MQB platform legkisebb, A0 jelzésű változatára, amely köré a négyméteres kategóriában építhetnek új modelleket. Erre épül a következő VW Polo, Seat Ibiza és Škoda Fabia, ahogy az Audi A1-es következő generációja is. Ennek most épp a téli tesztelése folyik, így néhány kémfotó is felbukkant róla.
Az az álcázott prototípusok fotói alapján is nyilvánvaló, hogy az új A1-es hosszabb lesz, mint az aktuális modell – valószínűleg négy méter feletti méretre számíthatunk, bár a tervezőknek nincs sok mozgásterük, ha nem akarnak házon belüli versenytársat a 4,24 méteres A3-asnak. Úgy hallani, számos alumínium, és melegen préselt acél karosszériaelemet alkalmaznak majd, így a jelenlegi modell 1035 kilogrammja alá tudnak majd menni a nagyobb méretek ellenére. Az is egyértelmű, hogy az autó az Audi aktuális, hatszög-hűtőmaszkos frontkiképzését viseli majd, ezen túl viszont nem látszanak különleges részletek.
Műszaki értelemben az új platformon kívül nem várható nagy meglepetés: a benzines motorválaszték valószínűleg a már ismert ezres háromhengeres és az idén bemutatott 1,5 literes négyhengeres turbómotorokból áll majd, és 1,4-1,6 literes TDI-kkel is elérhető lesz a típus, bár egyelőre nem tudni, hogy a VW csoport három- vagy négyhengeres dízelmotorokat épít-e az új modellbe. Valószínűleg csak később érkezik az S1 változat, amelybe 1,8 vagy 2 literes TSI motor kerülhet, amely valószínűleg erősebb lesz a jelenleg alkalmazott 231 lóerős kétliteresnél, és összkerék-hajtásúnak kell lennie.
Az már most biztos, hogy nem ez lesz az első MQB A0 alapú autó a cégcsoportnál. Az új Seat Ibiza már az idén júliusban megérkezik, és valószínű, hogy a VW Polót is bemutatják még az idén. Az A1 premierjére csak ezek után, 2018-ban kerülhet sor, ám előtte még készül egy fontos változat az aktuális Audi miniről. Az RS1 állítólag egy 280 lóerős kivitel lesz, amellyel a modellváltás előtt még mepgróbálják minden szempontból felülmúlni a kategória legerősebb autóit.