Négyféle anyagból készül az új Audi A8 váza
Az A8-as karosszériája a kezdetektől különleges műszaki megoldásokkal készült, de a következő generáció már nem tisztán alumíniumból készül majd. A vegyes építés a gyáriak szerint nagyobb merevséget és kisebb tömeget garantál.

„Az volt az elvünk, hogy a megfelelő anyag kerüljön a megfelelő helyre, a megfelelő mennyiségben” - összegzi a lényeget a gyári sajtóközlemény. A karosszéria nagy része továbbra is alumíniumból készül – az alkatrészek 58%-át gyártják a könnyű fémből – de ahol szükséges, más anyagokat is alkalmaztak. A tűzfal környékén, a B oszlopokban, a küszöbökben és a tető első részén például melegen formázott, nagy szilárdságú, szükség szerint változó vastagságú acél elemekből áll a teherviselő struktúra, az utascella hátsó részét pedig egyetlen nagy karbonszálas elem merevíti. A negyedik anyagból, a magnézium-ötvözetből az első toronymerevítő elem készül, ami a korábban ugyanitt használt alkatrésznél mintegy 28%-kal könnyebb.
A négyféle anyag egyesítése persze nem egyszerű feladat: összesen 14 féle eltérő eljárást alkalmaznak majd az alkatrészek egyesítéséhez. A gyáriak külön kiemelik a görgős szegés alkalmazását, amellyel alumínium lemezeket rögzíthetnek az acél tartóstruktúrához. Állítólag ennek az eljárásnak köszönhető, hogy az ajtó- és ablakkívágásoknál nyertek 3,6 centit az elődmodellhez képest, ami egyfelől nagyobb ajtónyílások. másrészt nagyobb ablakfelületek kialakítását tette lehetővé, így az autó biztonságához is hozzájárul. Ezen felül új, pontosabb lézerhegesztési eljárást alkalmaznak majd az alumínium-elemek összekötésére.
A vegyes építésű karosszéria nem az Audi találmánya – a BMW több modelljében is alkalmazott már hasonló elveket – de a VW luxusmárkája láthatóan új megoldásokat igyekszik találni a karosszériaépítésben, amelyekkel tovább javíthatják az A8 tulajdonságait. Az A8 egyébként arra az MLB Evo platformra épül, amely a Q7-esben jelent meg először, a hivatalos bemutatója pedig már egyáltalán nincs messze: az Audi július 11-ére tűzte ki a premier időpontját.

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
