Eltűnhet az VW Beetle és a Scirocco
A márka két legkevésbé fogyó modellje a spórolás áldozatává válhat, bár úgy tűnik, ezt a cég vezetése sem szeretné igazán. A Beetle és a Scirocco modellek nem azért kerültek a kínálatba, hogy jelentős hasznot hozzanak, hanem hogy érdekesebbé tegyék a márka arculatát. Azt a Volkswagennél is jól tudják, hogy ilyen autókra szükség van, de a dízelbotrány kapcsán elköltött euró-milliárdok miatt most minden centet igyekeznek megfogni.
A Volkswagen egyik igazgatósági tagja, Arno Antlitz utalt rá, hogy a két rétegmodell napjai meg vannak számlálva. „A Beetle és a Scirocco a járművek egy izgalmas kategóriáját képviselik, de a jelen helyzetben nem lehet garantálni, hogy minden autónak lesz közvetlen utódja a kínálatban.” - mondta. A két legkevésbé praktikus Volkswagen alig fogy Európában – az első negyedévben alig több, mint 5700 Beetle és 2000 Scirocco fogyott, ami nagyon alacsony mennyiség. Ráadásul mindkét autó az MQB padlólemez bevezetése előtt született, azaz olyan technikára épülnek, amelyet a cégcsoport más modelljeiben mára szinte egyáltalán nem alkalmaznak, ez pedig drágábbá teszi a gyártásukat.
A logikus lépés néhány éve még az lett volna, hogy az MQB padlólemez felhasználásával kifejlesztenék a két arculatépítő modell utódait, de a dízelbotrány teljesen megváltoztatta a fontossági sorrendet a cégen belül. Most villanyautó-fejlesztésre, a dízelbotrány költségeinek fedezésére, és a nyereséget hozó modellek frissen tartására kell a pénz, másra pedig nem igazán marad.
Antlitz szerint az ID sorozat egyes villanyautói hasonló szerepet tölthetnek be, mint a Beetle vagy a Scirocco – az eddig bemutatott tanulmányok közt is akad, amely a VW T1 busz stílusát idézi – de ezekre biztosan várnunk kell még néhány évet.